sobota, 20 lipca 2013

Serial "Dom"

Domyślam się, że spodziewacie się znaleźć pod szyldem „Spinek i Szpilek” recenzje interesujących książek, kosmetyków, rekomendacje sklepów z damskimi fatałaszkami czy też luźne refleksje o życiu współczesnej, młodej kobiety. W związku z tym obawiam się, że mój dzisiejszy wpis spotka się co najwyżej z brakiem Waszego zainteresowania. Nie mogę się jednak powstrzymać, by nie napisać  o… serialu „Dom”.


Przez długi czas mój chłopak namawiał mnie do obejrzenia „Domu”, ale ja (z niewiadomych powodów) uważałam, że to z pewnością najnudniejsza rzecz na świecie. Któregoś dnia mój M. włączył TVP Historię, gdzie nadawano odcinek rzeczonego serialu pt.: „Miłość to tylko obietnica”, w którym rozgrywały się dramatyczne losy Majki i Kajtka (młodego Talara). M. powiedział: „obejrzyjmy to przez 15 minut, a później włączysz to, co chcesz”. Po kwadransie byłam już zakochana w „Domu” i od tego momentu zaczęła się moja przygoda z mieszkańcami kamienicy przy Złotej.
Najpierw obejrzałam połowę drugiej serii , (nadawaną w każdą niedzielę) , a później mój kochany chłopak podarował mi wszystkie odcinki na DVD przy okazji Mikołajek. 
     Nie umiem wyrazić, jak i dlaczego tak zatraciłam się w "Domu". Może dlatego, że to nie tylko filmowa opowieść o mieszkańcach kamienicy przy Złotej , lecz również obraz powojennej Warszawy, który uzmysłowił mi więcej niż wszystkie dotychczasowe lekcje historii w szkole. Do tej pory nie zdawałam sobie sprawy, jak po wojnie wyglądało np.Krakowskie Przedmieście lub że nie było mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Nie myślałam o tym, że Warszawa (jak i cała Polska!)  była jednym wielkim cmentarzem. Nie myślałam o wielu sprawach...
   Każda z postaci w "Domu jest wyjątkowa i prawdziwa - wspaniali aktorzy wespół z niezwykłym scenariuszem stworzyli kreacje ludzi, którzy z pewnością kiedyś istnieli. Mam ogromną nadzieję, że kiedyś kogoś z nich spotkam osobiście.

"Dom" to kto?
   Wspaniały pan Popiołek - dozorca kamienicy. Warszawiak "starej daty", dla którego "koniec świata!" jest dość powszechnym zjawiskiem.
Halina Wrotek - kobieta, która "świniaka zabiła jak muchę". Żona Mundka Wrotka - najpierw wielbiciela "riki tiki tak", a później zapalonego opozycjonistę. 
Henio Lermaszewski - warszawski "kieryka", który "wchodzi w ten interes" i zawsze na tym dobrze wychodzi. 
Lawinowie, Jasiński, Bawolikowie, Bizanc, doktor Kazanowicz, Stroynowscy...
oraz Andrzej Talar - jedyna z głównych postaci, wokół której rozrysowana jest fabuła. Młody chłopak, pełen nadziei, wiary, zapału, chęci do nauki i pomagania światu. W ostatnim odcinku, gdy ma już dorosłych synów, już zupełnie nie przypomina siebie sprzed lat... Nie chcę opisywać szczegółowo żadnej z postaci (co zresztą zrobiłam, za co przepraszam!), ponieważ nawet najdokładniejszy opis spłaszczyłby i ujednolicił te niezwykłe, wielowymiarowe sylwetki.


Moje drogie i moi Drodzy, serdecznie polecam Wam obejrzenie "Domu" - jeżeli do tej pory tego nie zrobiliście. Natomiast jeżeli już to zrobiliście - napiszcie: o Waszych refleksjach, ulubionych bohaterach, pomysłach na kolejne wątki, opiniach na temat poszczególnych postaci itd... :)
   


4 komentarze:

  1. To jeden z lepszych seriali, jakie w ogóle wyprodukowała TVP. Też trochę na jego temat pisywałem na moim blogu (vanjarecki.blog.onet.pl) Ze współczesnych dodałbym też na pewno "Czas honoru", który mogę gorąco polecić. Oglądać można za darmo na stronie TVP.

    PS: Miłość Majki i Kajtka wzruszająca...

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedyny serial jaki oglądam to "Chirurdzy", i tak oglądam od roku i dopiero kończę trzeci sezon. Nie jestem fanką, ale myślę, że ten serial byłby miłą odmianą na jesienny, długi leniwy wieczór pod kocem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy go nie oglądałam.
    Pytałaś na moim blogu o post na temat cery tłustej.Poniżej zostawiam ci link
    http://mirabelka1993.blogspot.com/2013/03/pielegnacja-skory-twarzy-cera-tusta.html :)
    Mam nadzieję że okaże się pomocny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. van Jarecki - dla mnie "Czas Honoru" to marne popłuczyny po "Domu", ale wiem, że ludzie lubią ten serial;). Dla mnie każda historia z "Domu" jest wzruszająca;)O

    Złota Pigmejka - absolutnie obejrzyj "Dom"! Jestem pewna, że będziesz jednocześnie zaskoczona i zachwycona;).

    Magdalena B - dzięki, dzięki, dzięki za ten post;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Spinki i Szpilki | blog lifestylowy | blog modowy | blog kosmetyczny | blog kulinarny

Follow