środa, 14 maja 2014

KILKA POMYSŁÓW NA PYSZNE, ALE NIETUCZĄCE PRZEKĄSKI

   Post z moim dietetycznym wyznaniem spotkał się z Waszym dużym zainteresowaniem, w związku z tym postanowiłam podzielić się z Wami 
moimi patentami na zdrowe, nietuczące, ale smaczne przekąski. 
   Oprócz swoich pomysłów, zamieszczę również Wasze propozycje - wysłane do mnie na prywatną skrzynkę albo na FB.
   Mam nadzieję, że wszystko to posłuży Czytelniczkom Spinek i Szpilek 
w drodze do pięknej figury i dobrego samopoczucia:)!

ZAMIAST CHIPSÓW
   
   Nie ukrywajmy - każda z nas lubi chipsy, chrupki i snaki. Lubimy chrupać - słodkie, słone: każde. A jedna paczka pociąga za sobą drugą. Jak sobie z tym poradzić?
Przygotujcie sobie w małej miseczce pyszne zamienniki:
  • orzechy (bez soli!, rodzynki), daktyle, suszone morele, śliwki - cokolwiek lubicie; będziecie je jeść ze smakiem, a Wasze mózgi zarejestrują, że już nie jesteście głodni!;
  • pomidorki koktajlowe - nie są takie drogie (jeżeli paczka chipsów kosztuje ok. 3 zł), a dzięki słodkości, ukrytej pod chrupiącą skórką, fantastycznie zastąpią obtłuszczone chipsy;
  • owoce i warzywa sezonowe - truskawki, maliny, jagody, borówki czy pokrojone w paseczki marchewki i selery. Chrup, chrup, smak, smak;
  • wszelkie grilowane warzywa.

ZDROWIE W PŁYNIE
 
Uwierzcie w moc koktajli - pomysły na nie są różne, ale ja po prostu miksuję 
w blenderze różne owoce (najchętniej maliny) z samą wodą mineralną. Inni dodają do nich soki, maślanki lub kefiry, ale dla mnie najlepszą opcją jest ta najskromniejsza. Robię ok. 1,5 litra takiego koktajlu do pracy i popijam przez cały dzień. Pycha i zdrowo. I odchudzająco.

Warto też (jak zwróciła uwagę jedna z Czytelniczek Spinek i Szpilek) pokroić ulubione owoce w niewielkie kawałki (ew. dodać jeszcze kilka rodzynek) i zalać jogurtem, naturalnym. 

Bardzo zdrowym i lekkim daniem (wbrew pozorom) będzie zmiksowany w blenderze (z odrobina mleka) twaróg, polany na końcu(już w misce) łyżką miodu.

PRZEPISY NA CIEPŁE PRZEKĄSKI

Poniżej przepis na frytki z selera od jednej z fanek Spinek i Szpilek
 - Pauliny Szymańskiej:

Przepis na jedną blachę frytek.

SKŁADNIKI:
  •  korzeń selera;
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • pieprz
  • czosnek (według uznania - może być granulowany)
  • szczypta papryki czerwonej
  • bazylia
  • oregano.
 Seler obieramy i dokładnie myjemy. Kroimy według uznania (słupki, ćwiartki). Wrzucamy do miski, łączymy z przyprawami i oliwą. Tak przygotowaną mieszankę wkładamy na chwilę do lodówki, by seler mógł przegryźć się z aromatem przypraw. Następnie wykładamy kawałki selera luźno na blachę, wyłożoną papierem do pieczenia i całość wkładamy do rozgrzanego wcześniej piekarnika na 25 minut w temperaturze 200 stopni Celsjusza. Frytki z selera można podać z dipem czosnkowym, jogurtowym albo pomidorowym, ale solo też smakują wybornie:).


Jeżeli chodzi o ciepłe przekąski do pochrupania w trakcie filmu, w tej roli znakomicie sprawdzają się prażone migdały.
Jak to zrobić? Wystarczy na suchą, rozgrzaną patelnię wrzucić garść migdałów w płatkach i energicznie je mieszać drewnianą łopatką. Po chwilą są gotowe.


 Jeżeli macie pomysły na inne smaczne, ale dietetyczne przekąski, piszcie! :)

3 komentarze:

  1. mi bardziej przypadły frytki z batatów, seler również fajnie smakuje :) takie pomysły to przydatna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Frytki z batatów robi się tak samo jak te z selera?

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię podobne do tych z selera ale ziemniaków (w kształcie łódeczek).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Spinki i Szpilki | blog lifestylowy | blog modowy | blog kosmetyczny | blog kulinarny

Follow