wtorek, 17 czerwca 2014

NAJLEPSZE KSIĄŻKI O MAKIJAŻU

   Uważam, że każda wykonywana przez nas czynność powinna być poparta solidnym przygotowaniem teoretycznym - niezależnie czy chodzi o naprawę samochodu, budowę domu albo pieczenie ciasta. W związku z tym mam w domu kilka naprawdę ciekawych pozycji, dotyczących makijaż - a dziś przedstawię Wam trzy najlepsze:

3. "Makijaż z Katosu", wyd. Buchmann.
   Bardzo przyzwoicie wydana książka. Katarzyna Gajewska (vlogerka!!!) łagodnie wprowadza w świat makijażu - opowiada o wszelkich podstawach: pędzlach, pielęgnacji skóry, doborze odpowiednich kolorów do urody, warstwach makijażu... Myślę, że to odpowiednia książka dla każdego, kto chciałby umocnić fundamenty swojej wiedzy o makijażu albo zgłębić teorię tej dziedziny od podstaw.

2. "Makijaż bez tajemnic", wyd. Galaktyka
   W tej książce uwielbiam fotografie - są piękne! Steven Chee wykonał kawał naprawdę dobrej roboty. Każdy przedstawiony w tej książce makijaż sam w sobie jest już rewelacyjny i inspirujący, ale dzięki tym zdjęciom, zyskuje rangę wręcz dzieła sztuki. Polecam serdecznie.

1. "Perfekcyjny makijaż" Bobbi Brown, wyd. Galaktyka

   Od dawna marzyłam o tej książce, a kiedy ją dostałam... Zauroczyłam się. To najlepsza tego typu pozycja na rynku. Bobbi Brown stworzyła istne kompendium wiedzy o kosmetykach, makijażu i czynnościach z nim związanych - przedstawia w niej również zarys historii firm kosmetycznych, opowiada o różnych aspektach pracy z makijażem: na sesji zdjęciowej dla magazynu; w trakcie fotografowania, w biznesie itd..

   Bobbi Brown to marka (wspaniałych kosmetyków), ale w tej książce nie ma jej reklamy. Uwaga skupiona jest na sztuce make-upu, a nie na autopromocji. Całkiem poważnie sądzę, że ta pozycja mogłaby być uniwersalnym podręcznikiem - zarówno dla kogoś, kto nigdy nie miał z kosmetykami i makijażem nic wspólnego, jak i dla "starego wyjadacza", który zjadł na nim zęby. Polecam, polecam, polecam:).

4 komentarze:

  1. marzy mi sie taka profesjonalna ksiązka,gdzi wszystko jest od A do Z :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka Bobbi Brown mnie bardzo kusi od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie mam żadnej profesjonalnej ksiązki o makijażu, ale jest kilka pozycji, które mnie interesują :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja nie mogę się przekonać do katosu, ale 2 pozostałe są mojej wishliście;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Spinki i Szpilki | blog lifestylowy | blog modowy | blog kosmetyczny | blog kulinarny

Follow