niedziela, 20 września 2015

CZEGO NIE WIECIE O ORGAZMIE?

   Miałam kiedyś koleżankę, która twierdziła, że orgazmy to nic specjalnego. Ja, jako wtedy jeszcze dziewica, słuchałam jej właściwie bezkrytycznie, choć wszelka literatura twierdziła inaczej. Jednakże jeżeli ktoś doświadczony i bezpruderyjny mówi, że orgazm to nic specjalnego i nie ma, co się tym podniecać (!), nie istnieje powód, by mu nie wierzyć. A fachowa literatura idzie do kosza.
   Po pewnym czasie owa koleżanka poznała nowego chłopaka, z którym oczywiście uprawiała seks. Gdy spotkałyśmy się po ich "pierwszym razie" chwyciła mnie za rękę i powiedziała: "Orgazm istnieje. I jest wspaniały!". Po latach mogę to tylko potwierdzić;).
   Zdjęcie: Wikimedia Commons - na nim widzicie koktajl o nazwie "Orgasm"; ciekawe, co w nim jest?;)
   Orgazmy są na tyle nieuchwytne i niezwykłe, że choć mogę się nazwać ich kolekcjonerką, nie wiedziałam o nich wielu rzeczy...:
  1. Słowo "orgazm" pochodzi od greckiego "orgasmos" i oznacza: "pęcznieć (z lub w wilgoci), być podekscytowanym i chętnym".
  2.  Noszenie szpilek wpływa negatywnie na orgazmy - osłabia mięśnie miednicy, co uniemożliwia satysfakcjonujące szczytowanie. Wolicie dobrze wyglądać w szpilkach czy mieć fajny seks?:)
  3. Teoretycznie każda kobieta może osiągnąć orgazm, ale nie wszystkie wiedzą, jak to zrobić.
  4. Francuzi mówią o orgazmie "le petit mort" - "mała śmierć".
  5.  Naukowcy zauważyli, że większą szansę na zajście w ciążę mają kobiety, które w trakcie stosunku osiągną orgazm. Krótko mówiąc: jeżeli miałaś orgazm, szansa na potomstwo wzrasta;).
  6.  Mężczyźni mający orgazm przynajmniej dwa razy w tygodniu, prawdopodobnie będą dłużej żyć. Seks to zdrowie.
  7.  Od około 15 do 20% amerykańskich kobiet nigdy nie miało orgazmu.
  8. Według jednego z badań piercing łechtaczki lub przebicie łechtaczki, pochwy lub napletka (kaptur)  nie wpływa negatywnie na orgazm.
  9. Niektóre kobiety mogą mieć orgazm od samego całowania. Romantycznie:).
  10.  Niewielki odsetek kobiet osiągnął orgazm podczas porodu, a 10% kobiet twierdzi, że szczytuje podczas ćwiczeń fizycznych. Jesteście w którejś z grup?:)
   Wiedziałyście to? Dodacie coś od siebie?

19 komentarzy:

  1. Odnośnie punktu 2 - naprawdę nie wiedziałam, że noszenie szpilek ma taki wpływ :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dlatego właśnie nie narzekam na orgazmy? :)

      Usuń
  2. Haha nie noszę szpilek - good for me! :D Orgazm podczas porodu? o.O Nieźle! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Haha, niektóre fakty mnie zdziwiły.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cholera, dwa razy rodzilam. I nie było mi dane mieć orgazm :-D. Może ciut milej bym porody wspominała :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie ma Szkół Orgazmu w Trakcie Rodzenia:).

      Usuń
  5. Cholera, dwa razy rodzilam. I nie było mi dane mieć orgazm :-D. Może ciut milej bym porody wspominała :-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo odważny post, widzę że lubisz wyzwania:)

    OdpowiedzUsuń
  7. No proszę, a myślałam, że o orgazmach wiem wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zwrócono mi kiedyś uwagę, że mężczyźni nie mają orgazmów. Oni "szczytują". To chyba brzmi dumniej, he, he :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Le petit mort - jak romantycznie ♥ Szpilki już dawno zastąpiłam adidasami :D
    Na porodówce nie było mi dane, ani z MelB " tego " nie doświadczyłam, chyba jednak wolę tradycyjne sposoby :D
    P.S. Świetny post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można by zrobić taką kampanię promującą macierzyństwo - orgazm w trakcie porodu;).

      Usuń
  10. a ja muszę nosić szpilki w pracy! Muszę to zawetować!:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja z kolei spotkałam się z informacją, że noszenie szpilek wzmacnia mięśnie kegla :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Orgazm podczas ćwiczeń fizycznych? No kurcze, to by dopiero była motywacja... Byłabym jak Chodakowska. Póki co się pocę, sapię, męczę, a orgazmu ni cholery :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Spinki i Szpilki | blog lifestylowy | blog modowy | blog kosmetyczny | blog kulinarny

Follow