sobota, 26 grudnia 2015

RZEŹBIĘ W CZEKOLADZIE
TERRAVITA 70% CACAO

   Czy w Waszych rodzinach też każdy ma swoje kulinarne specjalizacje? Moja mama piecze wspaniały sernik i zebrę (mniam!), teściowa co roku robi karpia po żydowsku (na którego mój mąż czeka jak dzieci na pierwszą gwiazdkę!), ciocia ma jakiś tajny przepis na fenomenalnego pleśniaka... nawet moje przyjaciółki szaleją w kuchni i dzielą świąteczny czas na odpoczynek, sprzątanie i pichcenie.
    Zaczęłam się obawiać, że w tej kulinarnej grze zostanę zupełnie sama, bez choćby jednego dania popisowego, którego brak spowodowałby, że pierwsza gwiazdka nie zaświeci. Gdy wtem... Pomyślałam, że sama zrobię pralinki.
    (fot. Spinki i Szpilki) zdjęcie zrobiłam aparatem OLYMPUS PEN LITE E-PL 7
   Wpadłam na ten pomysł pijąc kawę i objadając się czekoladą - wszak po używkach najlepiej się myśli!   Zakupiłam potrzebny sprzęt, celofan i wstążkę (której używam również do pakowania prezentów) i rozpoczęłam myślenie nad nadzieniem do pralinek. W zeszłym roku pewna miła Katarzyna podarowała nam cudne maliny pływające w wysokoprocentowym soku, w tym roku jednym z pomysłów na farsz był samodzielnie robiony karmel - oraz, oczywiście, biała pianka, na którą nikomu nie dam przepisu;). Zdradzę Wam jednak, że jest pyszna i rozpływa się w ustach.
   (fot. Spinki i Szpilki) zdjęcie zrobiłam aparatem OLYMPUS PEN LITE E-PL5
      W związku z tym, że nie jestem (i nie aspiruję do tego!) blogerką kulinarną, zupełnie nie poczuwam się do zdradzenia swoich tajnych przepisów na pralinki oraz nadzienia do nich. Na zdjęciu możecie jednak zobaczyć ich część. Wigilię Wigilii spędziłam we własnej manufakturze pralinek;). A wiecie, co jest najgorsze i stawia mnie...
      (fot. Spinki i Szpilki)
   ... w roli totalnego łasucha i dziwaka? W trakcie tworzenia cudownych, wspaniałych, rozpływających się w ustach pralinek, które powędrować miały do rodziny i przyjaciół, ja bezwstydnie podjadałam sobie te nowe czekolady od Terravity. W sumie mają 70 % cacao, a miętowa nie należy do moich ulubionych, ale okazało się, że zdrowe i dietetyczne nie musi być niesmaczne. Ze wszystkich tabliczek ze zdjęcia nie smakowała mi jedynie miętowa - ktoś z Was lubi? Smakuje trochę jak lekarstwo;). Zabawne, że opakowanie miętowej jest najładniejsze według mnie. Za to nadzienie cytrynowe to strzał w dziesiątkę! Pychota z niską zawartością tłuszczu - aż szkoda zjeść jej mało. Ta z musli świetnie pasuje do porannej owsianki (o wiele łatwiej ją przełknąć! - oczywiście owsiankę), a wiśniowa i pomarańczowa do koniaku.
    Podsumowując: w tym roku czekolady Terravita towarzyszyły mi przy tworzeniu pralinkowych cudowności. Nie mogłam przecież podjadać pralinek (nic by nie zostało), a zapach belgijskiej czekolady rozbudza mój apetyt. To był ważny moment i dobrze, że Terravita była w szafce, a te 70 % cacao nie zmarnowało do końca mojego całorocznego biegania na fitness;). Polecam!

12 komentarzy:

  1. Lubię miętową czekoladę, ale pralinki uwielbiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. pralinki wyglądają niezywkle smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Za terravitą akurat nie przepadam szczególnie. :<

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubie miętowej czekolady, ale te praliny.... masakra! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też nie lubię miętowej czekolady :D Jest taka jakaś...po prostu dziwna :D
    U mnie w domu jestem specjalistką od sosów, a moje popisowe danie to ryż z kurczakiem i sosem curry <3 ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. U wiele łatwiej przełknąć? Toc owsianki są cudowne! Polecam z masłem orzechowym

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaskoczyłaś mnie tym pomysłem. Gratuluję popisowego specjału :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda smakowicie :) Pralinki są fajnym pomysłem. Dołączam.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja dalej nie wiem jak się za nie zabrać, ale wiem, jak je jeść! :P

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny i pyszny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Spinki i Szpilki | blog lifestylowy | blog modowy | blog kosmetyczny | blog kulinarny

Follow