poniedziałek, 4 stycznia 2016

CO NAS CZEKA W 2016 ROKU?
KALENDARZ WYDARZEŃ TYPOWYCH I NIETYPOWYCH

     Gdzieś przeczytałam, że w 2016 roku nie nastąpi koniec świata - dla wielu będzie to na pewno miłą informacją, a dla innych może nawet mobilizacją? Nie ma co liczyć na nadprzyrodzone rozwiązanie codziennych problemów lub ich dramatyczne przerwanie. Trzeba być i dlatego sprawdziłam dla Was, co w moim przekonaniu ciekawego zdarzy się w tym roku. Smacznego!
      (fot. Spinki i Szpilki)
       Już 11 stycznia obchodzimy Dzień Sprzątania Biurka - warto się na to przygotować! Wtedy też swoją dobę mają również wegetarianie (Dzień Wegetarian), więc marchewka w dłoń i czyścimy...! Na pociechę powiem Wam, że trzy dni wcześniej (czyli już 8 stycznia!) świętujemy Dzień Kąpieli z Bąbelkami - jakże to atrakcyjna perspektywa zwłaszcza przy zimowych mrozach! 17 stycznia to Dzień Gotowania Zupy, a 18 stycznia to Dzień Kubusia Puchatka.
   Luty zaczyna się od Dnia Robinsona Crusoe, co warto uczcić lekturą jego przygód, ale warto zakończyć czytanie przed północą, bo już 2 lutego obchodzimy Dzień Świstaka w Punxsutawney (USA). Od 5 do 10 lutego w Rio de Janerio trwa karnawał - zazdroszczę każdemu, kto tam będzie. Jak romantycznie! W Walentynki poznamy laureatów tegorocznych nagród Grammy:), zaś 26 lutego rozdawać będą Oskary:).
   Cóż, nie wiedziałam, że 5 marca jest Dzień Teściowej, ale teraz i Wy się nie wymigacie;). 15 marca to Idy Marcowe (święto Marsa, rzymskiego boga wojny), a 17 marca to nie tylko Narodowe Święto Irlandii, ale również moje urodziny:). 25 marca jest Dniem Czytania Książek J. R. Tolkiena - macie ulubione?
   Kwiecień-plecień, bo przeplata: 8 kwietnia będzie Dniem Uprzejmości dla Prawników, a 30 kwietnia to Noc Walpurgii i sabat czarownic na górze Brocken w Niemczech.
   Wiedzieliście, że 4 maja jest Światowym Dniem Gwiezdnych Wojen? Od 13 do 24 maja trwać będzie Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes. Mam nadzieję, że będzie na nim dostrzeżonego coś polskiego. Oby Córki Dancingu! Jeśli macie żółwia, złóżcie mu życzenia 23 maja;).
   6 czerwca obchodzimy Dzień Bez Samochodu - czy to wtedy można za darmo jeździć komunikacją miejską? Jeśli tak, warto zapisać tę datę, jeśli karta miejska kończy się Wam dzień wcześniej;). 20 czerwca wiele może się zdarzyć, bo to Noc Świętojańska! 25 czerwca słuchamy Beatlesów (to ich święto).
   Choć 10 czerwca to Dzień Pizzy w Sao Paulo w Brazylii, to myślę, że nie zaszkodzi tego dnia zjeść ze dwóch czy trzech kawałków;). 30 lipca Teściowe znów mają święto. Ciekawe, prawda?
   Gdybym mogła, to w sierpniu pojechałabym w dwa miejsca: do Sieny 16 sierpnia, kiedy odbywa się tam Palio di Siena, druga gonitwa konna na głównym placu (Włochy) oraz do Notting Hill na największy uliczny karnawał w Europie.
   26 września to Dzień Królika:).
   11 października warto wyjść z szafy (takie święto!), a 18 października to nawet Chodzić bez Makijażu;). Od 30 października do 3 listopada odbywa się w Indiach Diwali, hinduistyczne święto światła w Indiach.
   Zaś 5 listopada Anglicy świętują Dzień Guya Fawkesa (jest o tym moja w którymś z Dzienników Bridget nawet). Jeżeli w dniach 8-14 listopada będziecie w Pushkar w Indiach, to możecie zrobić zakupy na Targu Wielbłądów. Może się trafić jakaś okazja;). 10 listopada to Dzień Jeża:):):).
   W grudniu dzieje się tak wiele, że to szok: jest Dzień Świętej Łucji, Festiwal Samurajów w Ako,  Saturnalia w Rzymie, Słowiańskie Szczodre Gody, Festiwal Rzeźb z Rzodkiewki w Meksyku, Chanuka, Boże Narodzenie,  Festiwal Wróżek Kwiatów na Filipinach... Brać, nie wybierać;).
   Oczywiście do swoich możecie wpisać dowolne, ważne dla Was daty, ale może któreś z wymienionych przeze mnie wydarzeń wywołało u Was uśmiech lub cieplejsze uczucia? Mnie zainspirował Kalendarz Pozytywnego Myślenia Beaty Pawlikowskiej z poprzedniego wpisu;).
   Co będziemy świętować?

8 komentarzy:

  1. Super post! O wielu, a nawet większości z tych dni i wydarzeń nawet nie słyszałam ^-^ Fajnie się dowiedzieć o ich istnieniu!
    _______________________________
    Zapraszam do mnie: YOZIZIRA.blogspot.com
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne są te świąteczne dni :D Niedługo też będzie dzień Babci i Dziadka, które uwielbiam :D Mógłby też być dzień kosmetykoholiczki, jestem za :D Pozdrawiam serdecznie i noworocznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny kalendarz wydarzeń innych , ciekawych i mało znanych :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie .

    OdpowiedzUsuń
  4. aaaa myślałam, że tu jakieś informacje o ogólnopolskich spotkaniach znajdę a to tylko nietypowe święta :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo wszystko najbardziej czekam na Tłusty Czwartek ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. a to wychodzenie z szafy, czy to nie dosłowne (i błędne) tłumaczenie zwrotu "come out of the closet"? bo oznacza on przyznanie się do swojej orientacji seksualnej ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie mi przypomniałas, że miałam dziś posprzątać biurko, ale co tam! do 11 niedaleko wiec posprzatam w poniedziałek, jak święto to święto! Dzień gwiezdnych wojen również mi się podoba, powinien być to dzień wolny od pracy jako przedłużenie majówki;) A.M.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Spinki i Szpilki | blog lifestylowy | blog modowy | blog kosmetyczny | blog kulinarny

Follow