piątek, 1 stycznia 2016

STO TYSIĘCY POSTANOWIEŃ NOWOROCZNYCH

   Co można robić w pierwszy dzień Nowego Roku? Oczywiście oprócz jedzenia, picia, spania i odbijania się od ściany do ściany w leniwym upojeniu niespiesznie płynącego czasu? Spisywać postanowienia - w tym wypadku na 2016 r.:). U mnie jest ich około stu tysięcy.
   (fot. Spinki i Szpilki)

   Słuchajcie, musicie wiedzieć, że kiedyś gardziłam takim zjawiskiem jak spisywanie noworocznych postanowień. Sądziłam, że to głupi pomysł, z gruntu skazany na porażkę, a w dodatku niezwykle pretensjonalny. Wtedy również wierzyłam w istnienie Świętego Mikołaja. Dziś wiem, że to bajka - w przeciwieństwie do krasnoludków, Pożyczalskich, elfów oraz Karlssona z Dachu, którzy z pewnością są prawdziwi. Poglądy mogą się zmienić - grunt, by na lepsze.
   Dlatego właśnie od ponad dwóch lat uprawiam proceder wymyślania, wyznaczania i spisywania postanowień noworocznych. Z realizacją ich bywa różnie, ale lepiej jest mieć wiele celów, które co roku będą się materializować, niż nie mieć ich wcale, nic nie robić i ogólnie być na "nie wiem".
   Ja swoje tegoroczne postanowienia podzieliłam na cztery grupy: DOM, BLOG, KOSMETYKI oraz LIFESTYLE.
     (fot. Spinki i Szpilki)
   Pierwsza kategoria to DOM, zawiera wiele moich bolączek dnia codziennego, związanych z dbaniem o tę namacalną część ogniska domowego. Wymienię tu kilka podstawowych postanowień noworocznych, które poczyniłam:
   - Nie będę mieć zaległego prania, które zamieni się w zaległe prasowanie i sprawi, że cała energia w mieszkaniu zostanie zaburzona i zapchana. I co za tym idzie:
   - Będę rozwieszać pranie tak, by nie wymagało prasowania, przynajmniej częściowo. Wy też macie z tym problem?
   - Będę myć wszystkie okna, a nie tylko te widoczne dla gości.
   - Rozsadzę geranium do mnóstwa doniczek.
   - Będę odkurzać co najmniej raz w tygodniu.
   - Ułożę swoje ubrania w szafie tak, by nie wypadały po otwarciu.
(fot. Spinki i Szpilki) Widzicie tu Multikino Ursynów;)
   Druga kategorią jest LIFESTYLE, gdzie chcę sobie przypomnieć, jak ważny jest styl i jakość życia. A postanowienia to:
   - Będę przynajmniej raz w miesiącu chodzić do kina. Końcówka zeszłego roku dała mi nadzieję na dobre filmy. Już niedługo recenzja Córek Dancingu:).
   - Przeczytam "Tramwaj zwany pożądaniem", bo mam wrażenie, że tylko ja znam go tylko z tytułu, a poza tym Allen w Blue Jasmine co najmniej podobno się inspirował tym dziełem. 
   - Zapiszę się na jogę.
   (fot. Spinki i Szpilki) 
   Kategoria KOSMETYKI to temat-rzeka, ale najważniejsze to, bym:
   - nie otwierała nowych szamponów do włosów, dopóki nie zużyję starych;
   - nie otwierała nowych balsamów do ciała, dopóki nie zuzyję starych;
   - malowała się co dzień różnymi cieniami do powiek, by szybko je zużyć i móc otwierać nowe;);
   - ściągała hybrydy acetonem, a nie zębami.
 (fot. Spinki i Szpilki) 
     A tu pytanie do Was - co powinnam umieścić w kategorii BLOG? O czym najchętniej chcielibyście czytać? W jaką stronę powinien ewoluować wygląd Spinek i Szpilek?
   Chciałabym:
   - zmienić szablon bloga;
   - zorganizować logo bloga;
   - częściej pisać;
   - ciekawiej pisać;
   - robić lepsze zdjęcia;).
    Czekam na Wasze rady, uwagi i sugestie odnośnie kategorii BLOG.

    A poza tym? Oczywiście planuję schudnąć, dbać o siebie, ćwiczyć, oszczędzać, kupić sobie kilka pięknych sukienek, nie denerwować się bez sensu, nie przejmować się głupimi ludźmi, wysypiać się, uśmiechać się, spotykać się z przyjaciółkami i być lepszą;).
   Jak wyglądają Wasze postanowienia noworoczne?

17 komentarzy:

  1. Świetne postanowienia, ja też bym tak chciała ale postanowień nie robię, bo i tak nie wychodzą :D Szczęśliwego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak miałam - jeszcze przed Tobą planowanie i przekonanie się do tego;). Happy New Year!!!;)

      Usuń
  2. Słyszałam, że "Córki Dancingu" kiepskie... Też mam zamiar zmienić sposób zdejmowania hybryd na mniej inwazyjny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś Ty, według mnie to film roku - totalnie rewelacyjny, ale z sali wyszła jakaś para, zapewne w poszukiwaniu Listów do M., albo innej papki;).
      Podziwiam wszystkich, którzy zawsze prawidłowo zdejmują hybrydy;).

      Usuń
  3. Mam nadzieję, że uda Ci się wszystko zrealizować :)
    Ja niestety nie umiem używać wszystkich cieni, stawiam ciągle na 3-4 ulubione i na tym koniec :)
    Ale do kina też chcę chodzić często

    OdpowiedzUsuń
  4. W mnie w tym roku postanowiłam zapisać głównie rzeczy, które jestem w stanie zrealizować. Mam dużo postanowień i mam nadzieję, ze uda mi się je spełnić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ich nie robię aby się potem nie rozczarować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mam planner i się go trzymam. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. ach te hybrydy, mam to samo haha! :D Swoją drogą tego roku po raz pierwszy spisałam moje postanowienia, zobaczymy co z tego wyniknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj - całkiem fajna lista:) życzę powodzenia w ich realizacji!
    Ja mam kilka innych postanowień. Na blogu opisałam jakie, podrzucam link, bo może będą dla kogoś inspiracją lub pomogą w znalezieniu sposobu na to, aby w końcu postanowienie doprowadzić do końca :)
    http://tasteandlifestyle.blogspot.com/2016/01/te-5-postanowien-noworocznych-odmieni.html

    OdpowiedzUsuń

  9. Moja lista właśnie została utworzona i ujrzy światło dzienne już niebawem :) O ran! Co za adrenalina :))))

    OdpowiedzUsuń
  10. oby jak najwięcej postanowień doczekało się realizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow - w końcu jakieś realne postanowienia a nie z palca wyssane jak zazwyczaj ludzie piszą... W końcu nic tak nie motywuje i nie podnosi na duchu jak mierzenie sił na zamiary i osiąganie wyznaczonych celów ;)
    A my? Cóż - w tym roku nie ma dokładnych postanowień, ponieważ oboje będziemy w nowych rolach i totalnie nie wiemy czego się spodziewać i jak planować, więc ten rok będzie rokiem nowych doświadczeń i wyciągania wniosków na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja też planuję i postanawiam w tym roku, ja niestety nie mogę odkurzać raz w tygodniu, muszę codziennie, bo dziecko lubi sobie naśmiecić :):)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja w tym roku trochę inaczej zabieram się do postanowień noworocznych :) ale trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Powodzenia ! :) trzymam kciuki :)
    Zapraszam na konkurs wlasnie z postanowieniami :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne takie postanowienia mieć :) Ja sobie nie zakładam nic :P Jakoś nie mam tego w zwyczaju :D Chociaż przyznam szczerze, że obiecałam sobie zapuścić włosy :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Spinki i Szpilki | blog lifestylowy | blog modowy | blog kosmetyczny | blog kulinarny

Follow