czwartek, 18 lutego 2016

CZY WARTO MIEĆ DŁUGIE WŁOSY?

   W dzieciństwie byłam strzyżona "na pazia", co w praktyce oznaczało krótkie włosy, upodabniające mnie do chłopca. Jednakże jako mała dziewczynka nie miałam nic przeciwko temu. Niespecjalnie zauważałam, że w ogóle mam włosy. 
   W podstawówce prawie wszystkie dziewczynki u mnie w klasie miały albo zapuszczały długie włosy, które układały w wymyślne fryzury. Ja do teraz ledwo potrafię zapleść sobie warkocz, a one sobie nawzajem tworzyły na głowach konstrukcje godne prac dyplomowych zawodowych szkół fryzjerskich. Ja swoje wiązałam w kucyk na czubku głowy i szokiem było dla mnie, gdy od pewnej zabawnej, choć jednocześnie głupiutkiej Marty usłyszałam, że powinnam coś robić z włosami. Myślałam, że albo czytam dużo książek i jestem dziwadłem, albo stroję się i zmieniam co kwadrans fryzurę. Nie sądziłam, że da się pogodzić jedno i drugie. Wtedy sądziłam, że świat dzieli się brzydkie i bystre albo ładne i głupawe dziewczątka.
   Dziś mam długie, gęste i zdrowie (odpukać!) włosy, które po umyciu całkiem nieźle wyglądają. Do czytania jednak wciąż wiążę je w kitkę;).
   (fot. Spinki i Szpilki) zdjęcie zrobiłam aparatem OLYMPUS PEN LITE E-PL 5

    W podstawówce nie dostrzegałam zalet długich włosów, ale jako dorosła osoba UWAGA! POD TRZYDZIESTKĘ (a wczoraj miałam 17 lat, wiecie?) widzę naprawdę wiele zalet takiej fryzury.

   1. PRÓŻNOŚĆ, POWODZENIE, UWIELBIENIE ITD.
   Gdy rozpuszczam włosy, wyglądam o wiele lepiej - zalotnie, młodo, ładnie. Osobiście wolałabym mieć czarne loki, ale moje rozwiane blond pióra dają niezły efekt. Takie prawde.
   2. OPTYCZNE WYSZCZUPLENIE TWARZY
   Zawsze kiedy jestem u fryzjera, mówię: "chcę wyglądać szczupło". Od lat moim marzeniem jest posiadanie wystających kości policzkowych. Wyobrażam sobie, że tak wyglądam i jeśli kiedyś spotkanie mnie w metrze, być może zobaczycie, jak wciągam policzki i przyglądam się sobie w szybie. Krótkie włosy uwypuklają okrągłe policzki zatem jeśli jak ja pragniecie szczupłej twarzy, zapuszczajcie włosy!
   3. EKSKLUZYWNOŚĆ
   Nie każdy może sobie pozwolić na długie włosy - ich mycie, suszenie i nawet okazjonalne poddawanie działaniu masek czy odżywek to czas, który nie każdy ma. Trudniej zapuścić włosy niż kupić ultra drogą torebkę, a jedno i drugie to luksus.
   4. KAPITAŁ
   Znam dziewczynę, która co parę lat sprzedaje swoje włosy, by kasę wydać na nalewkę lubelską (czy tam lubuską, nie wiem). Nie twierdzę, że tak należy robić, ale warto zdawać sobie sprawę, że gdy przyciśnie nasz głód, włosy można faktycznie sprzedać - czego Wam nie życzę, bo to musi być straszne: obciąć włosy z głodu. Jednocześnie jednak musicie, że włosy maja wartość i jeśli koniecznie potrzebujecie się ich pozbyć, warto pogrzebać w sieci i poszukać instytucji, którym można oddać  włosy np. na peruki dla kobiet, które na skutek chemioterapii wyłysiały.
   5. MŁODOŚĆ
   Znam dziewczynę, która jest ode mnie starsza tylko kilka lat, a przez zbyt krótką (3 cm?) fryzurę wygląda jak starsza pani. Niestety - długie włosy odmładzają, krótkie dodają powagi.

   A Wy jakie macie włosy? Aaaa, o wadach posiadania długich włosów nie będę pisać, by Was nie zniechęcać;).

26 komentarzy:

  1. Fajny wpis:) To prawda, długie włosy sprawiają, że wyglądamy młodziej, bardziej dziewczęco zaś krótkie kojarzą się kobietą starszą i trochę postarzają.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie zastanawiałam się za bardzo nad tym, ale od prawie zawsze mam długie włosy i dobrze mi z tym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam włosy do połowy pleców... i nigdy nie czułam się lepiej - jasne, że nie są idealne, ale uważam, że długie włosy dodają mega kobiecości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie podobają się włosy do ramion, są jakieś... ciekawsze :) Sama jednak teraz zapuszczam, bo chcę mieć na ślubie wymyślną fryzurę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zabawny I ciekawy wpis,masz piekbe wlosy ja swoje niedawno scielam I oddalam wlasnie na peruke:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz rację, niektóre fryzury z krótkimi włosami potrafią postarzeć kobietę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Do połowy pleców, ale zastanawiam się nad cięciem. Nie zupełnie na krótko, to mi już chyba przeszło, ale może tak do ramion.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio z ciekawości sprawdzałam ile można dostać za włosy :D A tak serio, to właśnie młodszy i szczuplejszy wygląd głównie mnie powstrzymują od obcięcia. Plus świadomość, że nigdy nie miałam tak długich, jak teraz (a i tak raczej średnie są...) i jak zetnę to kolejne parę lat zapuszczania będzie...

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam włosy za łopatki i zapuszczam, ale w konkretnym celu, więc jak tylko osiągnę odpowiednią długość to zetnę. Jednak wygoda jest dla mnie najważniejsza. Krótkich nie szkoda rozpuścić, a długie plączą się i niszczą. Ale za to przynajmniej nie muszę oszukiwać i używać wypełniacza do koka:)

    OdpowiedzUsuń
  10. W ostatnich latach miałam krótkie, a teraz zapuszczam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. długie włosy wyglądają super do pewnego momentu - póki są zdrowe i gęste. jeśli podupadamy na zdrowiu lub włosy przerzedziły się z wiekiem, nie ma sensu upierać się przy długich, smętnych kosmykach. mi w pierwszym trymestrze ciąży wypadła chyba 1/3 wlosów i naprawdę tak przerzedzone nie wyglądaly dobrze, a po skróceniu - o wiele lepiej

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje życie to ciągłe wahanie: zapuszczam do pasa i obcinam na boba/loba. Teraz jestem na etapie zapuszczania i obiecuję sobie, że będę podcinać tylko troszkę i zostawię takie za łopatki.
    Wszystko prawda to co piszesz, długie włosy są jednak bardziej efektowne:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rozwaliłaś mnie tym zdaniem o sprzedawaniu włosów z głodu, ha ha ha ;-).

    Ja nigdy nie miałam długich włosów, teraz mam najdłuższe w życiu i sięgają łopatek. Zwykle miałam półdługie, a nawet bardzo krótkie. Należę do tej niewielkiej podobno części kobiet, którym krótkie fryzury służą i sama jestem tego świadoma. Nienawidzę mieć włosów rozpuszczonych, bo zamiast dodawać jakiegokolwiek uroku - odejmują mi go. No i bardzo mi przeszkadzają. Ale dłuższe mają jednak zaletę - można je związać i spiąć na różne sposoby i nie muszę ich co rano myć, by je następnie wysuszyć i nadać im jakiś kształt (po nocy nie ma się fryzury, a czysty bałagan).

    O ile dłuższe włosy mogą do pewnego wieku faktycznie odmładzać, to wg mnie zdecydowanie źle wyglądają w wieku średnim i starszym - no, chyba że są upięte...

    Są kobiety, którym pasują długie włosy i jeśli mają je na tyle porządne i lubią takie - powinny takie mieć, ale nic na siłę. Długie, cienkie, smętnie zwisające strąki, z którymi nic nie da się zrobić (a nie da, albo da na na krótką chwilę) nie są żadną ozdobą, a szpecą.

    I jeszcze jedno - skoro już uhodowałam te dłuższe włosy, to jeszcze chcę je potrzymać, ale mam przeciwnika - męża, który ma fioła na punkcie krótszych kobiecych fryzur i non stop namawia mnie na ścięcie. Dlatego to mit, że wszyscy faceci lubią u kobiet długie.

    Zasada jest jedna - włosy powinny być ozdobą i nie ma znaczenia ich długość, a dobór fryzury do... całości kobitki, czyż nie?

    PS. Tobie Twoje długie blondasy pasują :-).

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny temat poruszyłaś - włosy, drugi ulubiony po makijażu :)! Ja odkąd pamiętam mam długie włosy, w mojej fryzurze zmieniała się (przez te 21 lat) jedynie długość grzywki. W takiej długości czuję się najlepiej, ale niestety codziennie muszę je myć, mam to szczęście, że niepotrzebne im są odżywki, maski. Długie włosy są przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. mam długie, włosy powinny być zdrowe - tylko to się liczy, reszta to tylko kwestia wizualna - kto co lubi

    OdpowiedzUsuń
  16. mimo,że moje długie włosy często mnie irytują to nie wyobrażam sobie ich skrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dłuższe ładniejsze niż krótkie ale i te nie są złe :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham długie włosyyyyyy <3 tylko w takich czuję się dobrze, kiedyś zaszalałam i żałowałam, z płaczem wyczekiwałam aż odrosną! Po latach mam moje upragnione maxi włosy :p ale przyznam, że zaszalałam i rozjaśniłam..... a to był błąd kolejny i teraz walczę o ich dawną kondycję T_T

    OdpowiedzUsuń
  19. mam długie włosy i nie potrafię się z nimi rozstać, poza tym mąż też mi nie pozwala ich ściąć, a marzy mi się bob :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja uważam, że fryzura, długość włosów musi pasować do osoby. Jednym krótkie włosy pasują, inni wyglądają z nimi po prostu źle. Mój chłopak natomiast nie lubi kobiet z krótkimi włosami i twierdzi, że każda wygląda o wiele lepiej w długich ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jezu, ten punkt z "ekskluzywnością" jest genialny! :) Często brakowało mi właśnie tego słowa, patrząc na zdjęcia pięknych kobiet na Instagramie, które ubrane były w zwykłe jeansy i biały t-shirt, a mimo to wyglądały jak milion dolarów... BO MIAŁY DŁUGIE WŁOSY. :D

    Mi bardzo podobają się długie boby i długie włosy do połowy łopatek. Pierwsze są eleganckie, a drugie właśnie zalotne. I weź tu zdecyduj... :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Sprzedawała włosy i inwestowała w Lubelską? Jestem pod wrażeniem :) W sumie to ja jestem tak przyzwyczajona do długich włosów, że jak mnie raz fryzjerka z rozpędu niemiłosiernie obrzępoliła, to też miałam ochotę się upić. Seri. Miałam doła z miesiąc. Generalnie lepiej się czuję w długich włosach i jak chodzę do fryzjera, to tylko po to żeby je lekko pocieniować. Bo ciężkie są. A z powyższymi atutami się zgadzam. Szczególnie z tym, że faktycznie bardzo często odejmują lat :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Trzeba mieć serio piękna i symetryczna twarz, by pasowały krótkie włosy :) niektórym np jessice mercedes jest tak o wiele lepiej. Ja do końca życia bd miała długie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. super post ja mam długie ,ale chciałabym jeszcze odrobinę dłuższe ,ale przede wszystkim gęstsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Niestety nie zawsze dlugie odmladzaja. Z tego co obserwuje to znacznke lepiej i mlodziej bedzie wygladac 50 latka z krotkimi wlosami z fajna fryzura, niz z dlugimi przerzedzonymi piorami z siwymi odrostami. Chociaz wczesniej faktycznie odmladzaja.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Spinki i Szpilki | blog lifestylowy | blog modowy | blog kosmetyczny | blog kulinarny

Follow