czwartek, 4 lutego 2016

DIET HACKS, CZYLI JAK SCHUDNĄĆ
ODCHUDZANIE NA WESOŁO

   Uwielbiam jeść. I chyba tak naprawdę nigdy nie byłam zadowolona ze stanu swojego ciała. Widzicie książkę na zdjęciu? Kupiłam ją 11 marca 2004 r. (antyk!). Znalazłam ja ostatnio wśród szpargałów i byłam w szoku. Już od 12 lat staram się odchudzić. Dziś mam 26 lat, a wtedy byłam zaledwie czternastolatką. Pamiętam ten czas - miałam wrażenie, że wszystkie nieprzyjemne aspekty dorastania dotknęły mnie w ciągu jednej nocy. Pewnego dnia obudziłam się i miałam ogromne biodra, duże i bolące piersi, totalne pryszcze, tłuste włosy... Dramat. Wtedy chyba narodziło się moje zainteresowanie odchudzaniem. W związku z tym, że urodziny obchodzę 17 marca, domyślam się, że książka stała się moim prezentem urodzinowym dla samej siebie. Polecam Wam tę praktykę;).
   Kiedy przejrzałam Odchudzanie na wesoło, zorientowałam się, że wiele z przeczytanych tam zasad stosuję całe życie (jednakże ogromną część równie gorąco ignoruję).
   (fot. Spinki i Szpilki) zdjęcie zrobiłam aparatem OLYMPUS PEN LITE E-PL 5

   Poniżej moje ulubione DIET HACKS:
   #NA STRES - WODA
   Woda jest najlepsza na stres, nagły ból głowy, głód... Na wszystko. I tak, jedynie niegazowana, mineralna. Woda z sokiem to nie to samo;).
   #NIE REZYGNUJ ZE ŚNIADANIA
   Choćby Wam się nie chciało, to śniadanie naprawdę jest najważniejszym posiłkiem dnia. Przy pierwszym posiłku metabolizm ma szansę się rozruszać - to bardzo głupie zjeść rano coś lekkiego, po czym zaatakować żołądek tłustym i kalorycznym obiadem. No i przy cienkim śniadaniu organizm może "pomyśleć", że dzieje się coś złego (np. nie masz pożywienia albo ktoś Cię więzi i nie możesz nic jeść), a wtedy spowolni przemianę materii. 
   #JEDZ CZĘŚCIEJ, A MNIEJ
   Lepiej zjeść pięć mniejszych posiłków w ciągu dnia niż trzy obfite. Żołądek nie będzie rozepchany i za chwilę upomni się o kolejną porcję. Zauważyłyście, że zazwyczaj szczupłe osoby częściej jedzą?
   #GOTUJ NA PARZE
   To zdrowsze. My jednak najczęściej korzystamy z kombiwaru (przy okazji można oszczędzić na rachunkach za prąd, bo mniej wtedy używamy piekarnika, słynnego zjadacza prądu). 
   #USUWAJ Z POTRAW WIDOCZNY TŁUSZCZ
   Co to oznacza? Jeśli w mięsie widzicie tłuszcz - wykrójcie go! Oka na rosole? Zebrać! Tłuste mięsko smażyć na suchej patelni, by tłuszcz się wytopił albo wypiec we wspomnianym wcześniej kombiwarze.

(fot. Spinki i Szpilki) zdjęcie zrobiłam aparatem OLYMPUS PEN LITE E-PL 5
   #ODCZEKAJ 20 MINUT
   Tyle właśnie po jedzeniu z żołądka wędruje do mózgu sygnał, że jesteś najedzona. Zawsze warto właśnie tyle poczekać z dokładką. Wiele razy dzięki temu uniknęłam przejedzenia.
   #NIE POPIJAJ POSIŁKÓW ZBYT OBFICIE
   Serio, serio. Płyny powodują rozcieńczenie soków trawiennych, więc utrudniają i spowalniają trawienie, przez co pokarm zalega w żołądku. Wodę należy pić 30-60 minut przed posiłkiem lub tyle samo czasu po posiłku.
   #MAŁA CZARNA, CZYLI KAWA NA ŁAWĘ
   Kawa przyspiesza przemianę materii - oczywiście jedna, a nie sto. Kawa pita w nadmiarze przyspiesza trawienie, podrażnia trzustkę i utrudnia wchłanianie wody przez organizm, co sprzyja wysuszaniu skóry. Poza tym jednak kawa zapobiega odwodnieniu, choć kofeina działa moczopędnie.

    #UŻYWAJ CURRY
   Curry jest indyjską mieszanką ziół, między innymi: papryki, pieprzu, kurkumy, kardamonu, imbiru, liści laurowych, które pobudzają trawienie. Przemiana materii odbywa się na wysokich obrotach, ale znów - jeśli przesadzicie z ilością tych przypraw, to znów: będzie na Was czyhać zgaga, trądzik oraz ostre schorzenia nerek, wątroby i dróg moczowych.
   #TRICK Z PESTKĄ
   Chodzi o to, że po zjedzeniu owocu, należy zachować (i np. ssać) ostatnią pestkę w ustach, bo pomaga zagłuszyć to uczucie głodu. Przyznam się Wam jednak, że potrafię być tak głodna i łakoma, że zdarzyło mi się z rozpędu... zjeść i pestkę;).
   #NIE BÓJ SIĘ GRZESZYĆ
   Hahaha, to moja ulubiona zasada - a chodzi o to, że nie można sobie odmówić czegoś na zawsze (chyba, że macie uczulenie na dany produkt albo co), bo można zwariować. Ja nie wyobrażam sobie życia bez wielu słodyczy, więc sobie na nie od czasu do czasu pozwalam. Grunt, by nie było tak, że jecie same niezdrowe rzeczy, niekiedy dokładając coś zdrowego.
   #JEDZ, SIEDZĄC
   Znacie powiedzenie, że "na siedząco więcej się zmieści"? Rozkmińcie.
   #MYJ ZĘBY
   Jeśli wykonacie tę czynność bezpośrednio po jedzeniu, pozbędziecie się apetytu na deser. Powaga.
   #MNIEJSZE NACZYNIA
   Dania podane na mniejszych talerzach dają złudzenie większych porcji i nawet jeśli będzie Was korcić nałożyć więcej - nie da rady. Z drugiej strony - jedzenie na dużych talerzach daje wrażenie mniejszych porcji. Sprawdzam to od lat.
   #WPŁYW MUZYKI
   Krótko mówiąc - przy szybkiej muzyce szybko się je, a przy wolnej powoli. Jeśli jecie za szybko, to do mózgu nie zdąży dotrzeć sygnał o sytości, a jedzenie może być  nieodpowiednio przeżute, przez co będzie dłużej trawione. Rozważcie.
   #JAK SOBIE POŚCIELESZ, TAK SIĘ WYŚPISZ
   Niewłaściwy sen prowadzi do zaburzeń układu trawiennego. Przeczytajcie ten post, a potem SPAĆ.

   Fajne te Diet Hacks? Podzielicie się swoimi?

4 komentarze:

  1. Same oczywistości, ale właśnie często się o takich rzeczach zapomina:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja odchudzam się już ponad 10 lat. dobre rady z zabawnym komentarzem

    OdpowiedzUsuń
  3. "Nie rezygnuj ze śniadania" - mit już został obalony i jedzenie śniadania nie ma wpływu na to, czy chudniemy, czy nie ;) Sama wówczas porzuciłam jedzenie śniadań, bo bez sensu coś w siebie "wmuszać", gdy nie jest się głodnym i dzięki temu jem jeden posiłek mniej (zaczynam od drugiego śniadania, nie od obiadu) :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobre rady :) mi udało się zrzucić 25 kg i jestem z siebie dumna :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Spinki i Szpilki | blog lifestylowy | blog modowy | blog kosmetyczny | blog kulinarny

Follow