niedziela, 10 lipca 2016

CO TO SĄ LAKIERY WINYLOWE?
WINYLOWY LAKIER DO PAZNOKCI CELIA ON TOP!

   Winyl kojarzy mi się z płytami do gramofonu, a Wam? Okazało się jednak, że komuś na jego myśl przyszły do głowy lakiery do paznokci i tak oto powstały lakiery winylowe. Wczoraj zrobiłam sobie manicure winylowy (czyli pomalowałam paznokcie) i mam mieszane uczucia wobec efektu. Lakiery winylowe są reklamowane jako alternatywa dla hybryd, a ja jestem jednak fanką tych drugich, aczkolwiek wiem, że jest (pewnie nawet wśród Was) wiele entuzjastek winyli.
   (fot.: Spinki i Szpilki)
   Jakie mogłabym wyróżnić podstawowe różnice pomiędzy lakierami winylowymi a hybrydowymi?
   - Przede wszystkim lakiery hybrydowe nakłada się na bazę, natomiast winylowe bezpośrednio na płytkę paznokcia. To z pewnością ucieszy wszystkie zabiegane panie.
   - Lakier hybrydowy utwardza się pod lampą, a winylowy zasycha i utwardza się pod wpływem światła. Ponoć pierwsza warstwa zastyga w około minutę, a kolejna i top w mniej więcej 10 minut. Żałuję, że wczoraj tego nie wiedziałam, bo szybciej nakładałabym pierwszą (lakier zasychał naprawdę szybko), a przy drugiej dłużej czekałabym bez ruchu na zaschnięcie.
   - Hybrydowy manicure dłużej zachowa efekt błyszczenia.
   - Lakier winylowy można zmyć zwykłym zmywaczem - a wiadomo, jak kłopotliwe jest ściąganie hybryd. Na pewno dla mnie;).
   (fot.: moja siostra)
      Swoja próbę badawczą przeprowadziłam na lakierze ON TOP! od marki Celia. Kolor 41 to piękny chabrowy - na pierwszym zdjęciu jest przekłamany, najbardziej rzeczywisty to ten z fotografii powyżej.
   Jak oceniam ten lakier? Plus za kolor i trwałość, minus za szybkie wysychanie przy pierwszej warstwie, ale w sumie powinnam się tego spodziewać. Efekt końcowy bardziej mniej satysfakcjonuje niż w przypadku zwykłego lakieru, ponieważ winylowy pazurek faktycznie nie odpryska od razu i nie zapowiada się, by miał to zrobić później, ale samo pierwsze w życiu korzystanie z tego lakieru było dla mnie trudne. Zanim udało mi się pomalować paznokcie, musiałam je kilka razy zmywać. Składam to jednak na karb niedoświadczenia.
   Lakiery winylowe dzięki zawartości polimerów winylowych utrzymują się na paznokciach porównywanie długo do hybryd, ale są od nich tańsze (mój lakier Celia to ok. 8-10 zł), nie potrzebują lampy do utwardzenia, normalnie się je zmywa i mają cudne kolory.
   Które Wy wybieracie? Winylowe czy hybrydowe?

11 komentarzy:

  1. Nie miałam jeszcze takich lakierów, więc chętnie wypróbuję z ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to chyba wolę takie najzwyklejsze :P mniej zabawy, a można częściej zmieniać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie miałam jeszcze winylowego lakieru, a razie jestem wierna tym zwykłym ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hybrydowych nie lubię, bo za szybko mi rosną paznokcie :) A z winylowych mam jeden lakier, ale tak jasny, że nie umiem nim ładnie pomalować... Może jak się nauczę to będzie lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. hmmm, bardzo długo zastyga, fajna alternatywa dla hybryd jednak nie jestem pewna czy szybsza w wykonaniu

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy wynalazek ;) ja żeluję płytkę paznokcia, bo z natury mam bardzo cienkie paznokcie :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Odcień bardzo mi się spodobał, idealny na wakacje. Lakierów winylowych nie miałam okazji używać, ale czuję się zaintrygowana :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zdecydowanie zostaje wierna lakierom hybrydowym, moje serce skradły semilaci :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy użyłaś top coat? Jeżeli tak to czy tej samej firmy czy innej?
    PS Bardzo fajny post :) zastanawiam się nad zmianą zwykłych lakierów na winylowe. Ponieważ wydaje się to nowością nie ma za dużo informacji w sieci o tym a twój post jak najbardziej jest w tym pomocny ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, użyłam samego lakieru - bez bazy i bez topu. Generalnie lakiery są spoko, ale ja ogólnie nie potrafię równo umalować swoich paznokci :(.

      Usuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Spinki i Szpilki | blog lifestylowy | blog modowy | blog kosmetyczny | blog kulinarny

Follow