wtorek, 24 stycznia 2017

5 CYTATÓW NA ŻYCIE

   Jest kilka cytatów, które chodzą za (ze) mną całe życie - by nie sprawiać wrażenia nudziary, poznaję wciąż nowych ludzi, którym je powtarzam po raz pierwszy. Być może któryś z nich Was zainspiruje do zakupu ślicznego notesiku i zapisania go, materializując za pomocą atramentu. Z drugiej stronie osoba ze skłonnością do psychologizowania z pewnością odnajdzie w nich mój portret. Możliwe również, że ziewniecie nad nimi z nudów i się wspaniale dotlenicie dzięki temu. Cokolwiek się stanie - na zdrowie!
   "Duma kroczy przed zgubą, a wyniosłość przed upadkiem".
   Jest to mój ulubiony cytat, a teraz sprawdziłam i okazało się, że (o paradoksie!) zupełnie błędnie go zapamiętałam. Tak naprawdę są to słowa z Biblii (Księga Przypowieści Salomona 16. 18-19) i brzmią tak:
„Pycha chodzi przed upadkiem, a wyniosłość ducha przed ruiną. Lepiej być pokornym z ubogimi, niż dzielić łupy z pyszałkami.”
Pierwszy raz spotkałam się z nim w jednej z książek o Ani Shirley, ale najwidoczniej gdzieś w drodze z Kanady na linii pisarz-tłumacz-świat nastąpiło spięcie.

   "Myśl jak pesymista, działaj jak optymista".
   To już nie jest zwykły cytat, ale wręcz moje credo. Pochodzi z jednej z książek, które swego czasu uważałam za genialne: "Małych zbrodni małżeńskich" Erica-Emmanuela Schmitta.

 Marek Aureliusz mawiał, że:
„Trzeba umieć jeść z glinianych naczyń tak jak ze złotych i ze złotych tak jak z glinianych.
 Pozdrawiam serdecznie osobę, która nauczyła mnie żyć zgodnie z tą frazą.
   "Skąpstwo zaczyna się tam, gdzie ubóstwo się kończy". 
   Te przenikliwe i jednocześnie proste słowa pochodzą ze "Straconych złudzeń" Balzaka (tłumaczenie Tadeusza Boya-Żeleńskiego). Smutne jest to, że coraz częściej ten cytat przychodzi mi do głowy. 

   Zamiast komentarzy zostawcie swoje ulubione cytaty;).

4 komentarze:

  1. 1. "Dzieci trzeba wychowywać tak, żeby podawały sobie ręce, a nie podstawiały nogi" - Tomasz Rybak
    2. "Rodzice powinni dać dzieciom korzenie i skrzydła"
    - Johann Wolfgang Goethe

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. mój ulubiony. lubię też sentencję porta semper aperta est.

    w ogóle jestem wielką fanką cytatów. w szkole zapisywałam je na marginesach zeszytów. mój zeszyt do języka polskiego był skarbnicą inspiracji.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Spinki i Szpilki | blog lifestylowy | blog modowy | blog kosmetyczny | blog kulinarny

Follow