środa, 8 lutego 2017

ENERGETYCZNY KOKTAJL Z SUROWEGO BURAKA #DIETA #ENERGIA #ZABIJSMAKBURAKA

   Redukujący zmęczenie koktajl z surowego buraka bardzo mi służy - przy natłoku zajęć (praca, blog, francuski, jakieś tam ambicje utrzymania porządku w mieszkaniu) jestem zadziwiająco przytomna. Niestety jednak choć surowy burak ma faktycznie niezwykłe właściwości, to jednak nie jestem w stanie codziennie znieść jego smaku. Postanowiłam poeksperymentować!
   Tym razem  energetyczny koktajl z surowego buraka oraz banana i kiwi.

Do przygotowania tego koktajlu użyłam 
(ponad 2 szklanki):
   - surowego małego buraka;
   - jednego banana;
   - dwóch kiwi;
   - wody mineralnej.
   Opcjonalnie można również dodać jeszcze cytryny oraz miodu do smaku.


 1. Obrałam, umyłam i pokroiłam na małe kawałki buraka (można go też zetrzeć na tarce).
   2. Zblendowałam buraka z wodą i odstawiłam powstały koktajl na 30 min., ponieważ świeżo wyciśnięty sok z buraka może być drażniący dla żołądka, dlatego przed jego wypiciem należy odczekać, aby drażniące związki zdążyły się utlenić.
   3. Do zrobionego wcześniej koktajlu dodałam obranego ze skórki (i pokrojonego na kawałki) banana oraz obrane dwie sztuki kiwi. Całość zblendowałam dodając jeszcze trochę wody. Ogólnie ilość dodanej do koktajlu wody zależy od Waszych upodobań - ja lubię, by było jej więcej niż mniej (czyli na pewno szklanka - co daje ponad dwie szklanki koktajlu).
   4. D smaku możecie jeszcze dodać do koktajlu cytryny i/ lub miodu do smaku i ponownie zblendować koktajl.


    Banan to wdzięczny owoc przy przyrządzaniu koktajli owocowo-warzywnych: łatwo się blenduje oraz zawiera moc potasu i łatwo przyswajalnych węglowodanów. Z kolei kiwi ma charakterystyczny słodko-cierpki smak oraz wysoką zawartość witaminy C. W połączeniu z surowym burakiem oba te owoce tworzą mieszankę dodająca energii na cały dzień! I co najważniejsze - banan i kiwi skutecznie zabijają smak buraka;).

4 komentarze:

  1. Chętnie bym wypiła taki energetyczny koktajl :)

    OdpowiedzUsuń
  2. próbowałam wyciskać buraka, oooo fuj. w połączeniu z bananem i kiwi może nawet jest smaczny. najważniejsze, że zdrowy

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja buraka uwielbiam i nie musze zabijać jego smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Buraka uwielbiam- na pewno spróbuję taką wersję koktajlu ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Spinki i Szpilki | blog lifestylowy | blog modowy | blog kosmetyczny | blog kulinarny

Follow