poniedziałek, 3 lipca 2017

Surowe buraki z malinami #koktajl

   Surowe buraki nie lubią nudy - a ja nie przepadam za surowymi burakami w czystej formie. By nie zwariować, łączę je z ultra pysznymi owocami sezonowymi. Tym razem padło na maliny. Wyszło smacznie i zdrowo.
#koktajlzsurowychburakówktórysmakujejakmalinki
   Składniki:
   - 1 średniej wielkości surowy burak;
   - 1 średniej wielkości banan;
   - 1 pudełko malin (około 250 gramów);
   - szklanka wody mineralnej.

  Przepis:

  1. Surowego buraka obieramy, myjemy, kroimy na małe kawałki i blendujemy z wodą, po czym odstawiamy na 30 minut, ponieważ surowy burak zawiera związki drażniące  dla żołądka - po pół godzinie powinny się one utlenić.
  2. Do wcześniej powstałego napoju dodajemy obranego i pokrojonego banana oraz maliny. 
  3. Wszystko blendujemy i gotowe! Dla dekoracji lub smaku można dorzucić do szklanki kilka malin w całości.
 
    Buraki mają bardzo dużą zawartość błonnika, dzięki czemu przyspieszają trawienie. Natomiast swoje właściwości krwiotwórcze zawdzięczają dużej zawartości żelaza, kwasu foliowego, witamin z grupy B i witaminie C.
Banany są znacznym źródłem potasu, który odpowiada za obniżenie ciśnienia (358 mg w 100 g; dla pomidor ma go 237 mg) oraz witamin C, A, E, K, B. Maliny zawierają moc witaminy C.

2 komentarze:

  1. Ciekawe połączenie. Ja ostatnio jem sporo buraków pod różną postacią. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie lubię buraków a surowych to już najbardziej , kiedyś próbowałam je sokować.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Spinki i Szpilki | blog lifestylowy | blog modowy | blog kosmetyczny | blog kulinarny

Follow