CZEGO NIE WIECIE O AVON?

11.6.14

   Każdy, kto choć trochę mnie zna, wie, że uwielbiam biografie między innymi marek kosmetycznych. Mam pozycje o Helenie Rubinstein, Loreal, Maybelline, Max Factorze... Gdy tylko coś nowego pojawia się na polskim rynku - muszę to mieć! Jednym z moich najnowszych nabytków jest "Avon. Najbardziej kobieca z firm." (wyd. One Press)



   Książka nie jest napisana w sposób typowy dla tego gatunku. Gdybym miała ją podsumować, powiedziałabym, że największą uwagę poświęcono aspektom czysto marketingowym - metodologii katalogów Avon, koncepcji składu Zarządu, konkretnym kampaniom. Z jednej strony cieszę się, że Avon został przedstawiony w obiektywny sposób - bez zbędnej gloryfikacji. Z drugiej - w pewnych momentach aż kręciło mi się w głowie od natłoku danych!
   Czy warto przeczytać tę pozycję? Absolutnie! Gdyby nie ta książka, nie wiedziałabym, że początki Avonu miały miejsce jeszcze w XIX wieku. Dla mnie to ważna informacja, ponieważ wiele marek kosmetycznych przedstawia się jako "firmy z tradycjami", ale przy bliższym poznaniu okazuje się, że owa tradycja trwa może 30 lat.
   Kolejnym zadziwiającym faktem była dla mnie próba przejęcia Avonu w 1989 roku przez... Mary Kay Cosmetics. Szok! Czy gdyby MK się udało, dziś między kosmetykami MK a Avon nie byłoby różnicy?
   Być może Wy o tym wiecie, ale dla mnie nowością była informacja, że w Garwolinie mamy fabrykę Avonu:).
   Mogłabym wymieniać jeszcze długo rzeczy, dla których warto przeczytać tę książkę, ale zrobię inaczej: po prostu polecam Wam te pozycję:). Kto już czytał?

   Jeżeli znacie jakieś biografie marek kosmetycznych, będę wdzięczna za informacje:).

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

7 komentarze

  1. muszę sie zaopatrzyć w lekturę tego typu :) polecasz może jakies książki typowo o makijazu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim: "Perfekcyjny makijaż" - uważam, że to aktualnie najlepsza tego typu książka na rynku:).

      Usuń
  2. Ooo lubię tego typu pozycje, zawsze można się dowiedzieć czegoś nowego. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. sporo ciekawostek na temat Avonu, z pewnością, można tam wyczytać, wydaje się być ciekawą pozycją ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Avon to bardzo ciekawa firma i można nie przepadać za jej kosmetykami, ale ja chylę głowę nad pomysłem i jego realizacją. W tej kwestii firma jest niedościgniona.

    Chyba sięgną po tą książkę

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałam że mamy fabrykę Avonu w PL. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachęciłaś mnie, przeczytam ;)

    Zapraszam na naszego bloga crocked-team.blogspot.com o ręcznie malowanych ubraniach ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook