ROZWIĄZANIE KONKURSU ZE "STULETNIĄ GOSPODĄ"

20.4.15

   Moje Drogie!
   Dziękuję Wam za udział w konkursie! Dostałam od Was mnóstwo odpowiedzi na pytanie, w jakich czasach chciałybyście żyć i dlaczego. Jestem pod ogromnym wrażeniem zarówno Waszej wiedzy historycznej oraz fantazji.
   Bardzo trudno było mi wybrać Zwycięzcę. Postanowiłam wyróżnić odpowiedź, która według mnie była wyjątkowa - wzruszająca i skłaniająca do głębokiej refleksji. Jej autorka chciałaby się przenieść do czasów dwudziestolecia międzywojennego, ponieważ... Same przeczytajcie:). 

"Tak często zastanawiałam się w swoim pięćdziesięcioletnim życiu, w jakiej epoce chciałabym mieszkać i żyć, że teraz dość trudno mi byłoby chyba takową wybrać, ale....

Chciałabym chyba żyć w czasach dwudziestolecia międzywojennego. Czasach na pewno trudnych dla naszych rodaków, którzy mimo osiągnięcia wolności po wielu latach, nie potrafili się nią cieszyć na sto procent.
Były to jednak czasy tworzenia się mojej rodziny. Szalonej i niepopularnej miłości moich dziadków. Ich ucieczka, zaszycie się w lesie, gdzie postanowili wybudować swój dom oraz stworzyć rodzinę na przekór konwenansom i niesnaskom. Udało im się i byli szczęśliwi jak dwa gołąbeczki do końca swoich dni. Przeżycia jak z prawdziwego romansu, miłość jak z filmu ,którą nawet wojna nie zdołała zachwiać. Znam tak niewiele faktów z historii rodziny, resztę sobie dośpiewuję małymi kroczkami grzebiąc w archiwach
i....Jestem szczęśliwa, że moi przodkowie byli tacy wspaniali. Gdybym mogła przeżyć to wszystko razem z nimi to byłoby cudnie.
". 

   Autorką tego tekstu jest pani Jolanta Prusakowska, która otrzyma w nagrodę książkę Katarzyny Majgier pt.: "Stuletnia Gospoda".
    Dziękuję Wam za liczny udział w każdym konkursie organizowanym przez Spinki i Szpilki!!! W tym tygodniu ogłoszę kolejny - jesteście ciekawe jaki?:)

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

8 komentarze

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook