LEKTURY NA LATO - CO WARTO WŁOŻYĆ DO WALIZKI?

15.7.15

   Wakacje to ten czas, gdy bez wyrzutów sumienia możecie wyciągnąć się na leżaczku albo kocyku i przeczytać więcej niż nudne raporty z pracy, codzienną gazetę czy wypracowanie dziecka. Letni urlop sprzyja połykaniu większych i ambitniejszych form;).

      (fot. Anna Dziadosz)
   Jeżeli interesujecie się ciekawymi postaciami kobiecymi w kulturze, modą lub kosmetykami, polecam Wam kilka pozycji, które umilą Wam wypoczynek i warto, by któraś z tych książek pojawiła się w Waszej walizce:
   "Wojny rodziny Gucci" autorstwa Jenny Gucci (wydawnictwo Pascal) - to nieco tylko podkoloryzowana i sfabularyzowana historia jednego z najbardziej rozpoznawalnych nazwisk w historii mody. Jenny opowiada ją ze swojej mocno subiektywnej perspektywy, ale robi to w sposób niesamowicie interesujący. Oczywiście losy rodziny Gucci przypominają nieco zawiłe problemy bohaterów "Mody na sukces", ale jednak więcej w nich klasy, a mniej romansów.
   "Wstydliwa historia piękna" Ruth Brandon (Wydawnictwo Agora) opowiada o narodzinach dwóch marek kosmetycznych: L'oreal oraz Helena Rubinstein. To wprost niesamowite, że pierwszymi produktami tej pierwszej były kosmetyki do włosów, a druga specjalizowała się w ciągłym podwyższaniu cen, sądząc, że nieważne, co klient kupi, ale ważne, by wiele za to zapłacił. Warto przeczytać;).
   Uwielbiam biografie Chanel. Czytam każdą możliwą, ponieważ Coco przez całe życie sukcesywnie fałszowała wszelkie informacje o swoim życiu, a dzięki czemu jej biografowie mają dziś wiele pracy. "Coco Chanel życie intymne" autorstwa Lisy Chaney (Wydawnictwo Znak) to dobra lektura na początek poznawania tej niesamowitej kobiety. Książka skrupulatnie i dość szczegółowo przedstawia nawet możliwe nieścisłości w życiorysie Chanel, a ponadto jest świetnie napisana. PS.: Wiecie, że czytając ją w metrze, miałam wrażenie, że jestem lepiej ubrana? Ta książka powinna być szafiarskim dodatkiem.
   Ostatnią pozycja, którą Wam polecam jest "Powieść o Zeldzie Fitzgerald" T. A. Fowler (Wydawnictwo Amber), w której jestem w połowie i szczerze mówiąc...nie mogę się od niej oderwać! Zelda była nieprzeciętną kobietą - jej uroda stanowiła najmniejszy z jej ogromnych atutów. Ta kobieta miała niesamowity zmysł obserwacji, odwagę, niezależność umysłu i talent pisarski, a jednocześnie była nieco zakręcona gąską w wirze wielkiego miasta i blasku sławnego, lecz również chwiejnego emocjonalnie męża. Sama powieść jest bogata w barwne i pobudzające moją współczesną wyobraźnię opisy Nowego Jorku lat 20. XX wieku. Będziecie zachwycone!
   Jestem ciekawa, co wy mi polecicie do wakacyjnej walizki:).

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

7 komentarze

  1. ja muszę zaopatrzyć się w jakieś lektury na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe propozycje. Książkę o Coco Chanel już miałam kupić jakiś czas temu, ale ciągle o tym zapominałam. Za niedługo postaram się po nią sięgnąć :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję :*
    zwykłą pastą, ale ostatnio je wybielałam. pisałam o tym post:
    http://kulkaowszystkim.blogspot.com/2015/07/smile-brilliant-idealnie-dopasowane.html
    dla podtrzymania efektu planuję kupić pastę blanx :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zaciekawiła mnie książka o Coco... myślę że powinnam bliżej poznać tę postać, zaczynając od książki zgodnie z Twoją poradą .

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam film o Coco i podobał mi się, jej życie było niewątpliwie ciekawe i sięgnęłabym po szczegóły intymne ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook