PO CO LUDZIOM KOKOSY?

27.8.15

   O ile irytuje mnie zapach wanilii we wszystkich kosmetykach (żelach pod prysznic, kremach, balsamach, perfumach itp..), to uwielbiam wszelkie produkty spożywcze o tym smaku. Z kolei kokosy akceptuję we wszystkich formach - zarówno tych przeznaczonych do jedzenia jak i wytworach pachnących, myjących, odświeżających czy skrobiących. To jedna z niewielu rzeczy, które stanowią wyraźną różnicę pomiędzy mną a moim mężem - on jest fanem waniliowych płynów do kąpieli, a na zapach kokosa reaguje alergicznie: podobnie jak ja na wanilię;).

   Zauważyłam, że ostatnio w moim życiu pojawiło się kilka fantastycznych produktów, które nie tylko pachną moim ulubionym kokosem, ale również dzięki jego zawartości w składzie tych kosmetyków, działają zbawiennie na skórę całego ciała.
    (fot. Spinki i Szpilki)
   Dzięki mojej psiapsiółce Ani ogromnie polubiłam markę Organique - z satysfakcją używam czarnego mydła z Maroka, mydła z Aleppo, balsamu do ust oraz oleju arganowego spod ich szyldu - ten ostatni prawdopodobnie jest jedną z przyczyn fantastycznego wyglądu Ani, która wygląda jak moja równolatka, choć jest ode mnie starsza od 10 lat! Ludzie myślą, że chodziłyśmy razem do klasy, kiedy tak naprawdę Ania uczęszczała do klasy z moim mężem:). 
    (fot. Spinki i Szpilki)
   Na ostatnie imieniny dostałam od Ani między innymi olej kokosowy Organique. Nie znałam wcześniej tego produktu i nie wiedziałam, jak działa na twarz, a w sklepie dowiedziałam się, że można nim nawet płukać zęby! Należy to robić przed myciem zębów (jedna łyżeczka produktu wystarczy - trzeba ową porcję mielić w zębach około 20 minut, po czym wypluć i umyć zęby - nie wolno połykać oleju kokosowego!). Od wczoraj próbuję:). Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym o tym sposobie nie poczytała:

Kokos na próchnicę i pleśniawki
Kokos może zapobiegać powstawaniu próchnicy – przekonują naukowcy z Athlone Institute of Technology (AIT) w Westmeath (Irlandia). Wszystko dzięki zawartemu w nim olejowi kokosowemu, który, w kontakcie ze śliną (a konkretnie z zwartymi w niej enzymami trawiennymi), zapobiega przyleganiu i osadzaniu się bakterii będących przyczyną próchnicy, a tym samym ich namnażaniu się w jamie ustnej. Naukowcy przekonują, że olej zawarty w miąższu kokosa może być tak samo skuteczny jak chemiczne płyny do płukania ust. Ponadto przekonują, że olej ten zwalcza drożdżaki Candida albicans, które są przyczyną pleśniawek jamy ustnej.
   Ponadto olej kokosowy stosowany na twarzy ma działanie przeciwgrzybiczne, przeciwzapalne, nawilżające, chroni prze promieniami UV. Ten z Organique wygląda tak:
   (fot. Spinki i Szpilki)
   Na półce w klepie jednak zupełnie się stopił przez ostatnie upały. Na szczęście nie miało to wpływu na działanie kosmetyku. W domu włożyłam go na chwilę do lodówki, dzięki czemu nabrał normalnej dla siebie konsystencji.
   Do mojej kolekcji kokosowego zawrotu głowy dołączył ostatnio zestaw NOIX DE COCO DE MALASIA od Yves Rocher, czyli żel pod prysznic i do kąpieli oraz balsam do ciała na bazie orzecha kokosowego z Malezji (dzięki, Agnieszka;)). Pachną pięknie, a dodatkowo mają działanie nawilżające.
   Jeżeli lubicie śliczne rzeczy i kokosy to w Waszej łazience nie może również zabraknąć Musującego żelu pod prysznic i do kąpieli z graficznym motywem od Sephory. To coś dla estety i wielbiciela dobrych kosmetyków. Żel jest gęsty, łatwo się pieni, zmywa nawet brud ze stóp, które spędziły cały dzień na hasaniu po plaży. Polecam! Oprócz wersji kokosowej macie do wyboru całą gamę zapachów w tej serii:).
   Lubicie kokosy? Używacie oleju kokosowego? Kokosy w ogóle potrzebne są ludziom?

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

8 komentarze

  1. Wiele się dowiedziałam z Twojego wpisu:) Tekst, do którego link udostępniłaś przeczytam oczywiście od deski do deski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:). Sama się wiele z niego dowiedziałam;).

      Usuń
  2. U mnie olej kokosowy gości już od ponad 4 lata i jestem z niego mega zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też uwielbiam kokosa, ale nie lubię wanilii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja uwielbiam i kokosa i wanilię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię balsamy do ciała z Yves Rocher - miałam tylko wersję z płatkami owsianymi, ale pachniała niesamowicie i zapach dłuuugo się utrzymywał na skórze. :) Ja nie umiem wybrać pomiędzy wanilią i kokosem, obydwa są przyjemne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook