STRASZNE FILMY - MOJE TOP 3

18.1.16

   Właśnie siedzę sama w domu i każdy szmer na korytarzu przyprawia mnie o szybsze bicie serca. Nauczyłam się, że w takich warunkach nie ma co oglądać strasznych filmów, ale... można o nich pisać. Jeśli zacznę się zbyt bardzo bać, to nie skończę postu, tylko schowam się pod kołdrę i poczekam na M.

    (fot. Spinki i Szpilki) zdjęcie zrobiłam aparatem OLYMPUS PEN LITE E-PL 5

   BLAIR WITCH PROJECT, 1999 r.
     Pamiętam, że ten film kupiłam na DVD w lumpeksie za jakieś zupełnie śmieszne pieniądze (2 zł?) i nic nie podejrzewając włączyłam go sobie na komputerze późną nocą. Mieszkałam wtedy z mamą i siostra, które spały w innym pokoju, a ja, wystraszona licealistka, po emisji nie byłam w stanie wyjść spod kołdry i zgasić komputera. Bardzo też potrzebowałam iść do łazienki, ale strach był silniejszy niż potrzeby fizjologiczne. Historia trójki studentów została we mnie na zawsze....
  DROGA BEZ POWROTU, 2003 r.
     Normalnie horrory mnie śmieszą, ale przez ten film zawsze ilekroć w trakcie samochodowej wycieczki coś zastuka, albo gdy zatrzymujemy się na krótki, nocny postój... Jestem przerażona. Ten film jest przeze mnie wiele razy wywoływany nie tylko w wyobraźni, ale i w rozmowach. Prosta historia: kilkoro młodych ludzi jedzie na imprezę, ale najeżdża na kłodę, przez co samochód się psuje, a oni siedzą w środku ogromnego, amerykańskiego lasu i powoli znikają... Mocna rzecz.
  EDEN LAKE, 2008 r.
     Ten film wielu osobom się nie spodobał, a wiele go przy tym nie zrozumiało - zupełnie nie wiem dlaczego, bo Eden Lake jest jednym z najbardziej przerażających thrillerów, jakie oglądałam. W dodatku to kino brytyjskie! Młoda para jedzie nad jezioro świętować zaręczyny. Cudownie, pięknie, urokliwie. Głupia awantura zamienia się w koszmar. Film zawiera nie tylko dozę grozy spowodowaną mnóstwem antropologicznych nawiązań, ale również... historię, która się mogła zdarzyć każdemu z nas.
   Jeśli się nie boicie, polećcie mi jakieś Wasze straszne filmy, które obejrzę spod kołdry, kiedy (oczywiście!) w domu będzie mąż;).

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

12 komentarze

  1. DLa mnie droga bez powrotu jest bardziej obrzydliwa niż straszna :D Nie lubię horrorów, potem nie mogę spać, więc unikam ich jak ognia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nareszcie ktoś się poznał na Eden Lake - to jeden z moich "ulubionych" thrillerów - wstrząsnął mną niesamowicie, historia bardzo realistycznie przedstawiona, naprawdę zrobił na mnie duże wrażenie, a jestem koneserką "strasznych filmów" i mało co jest w stanie mnie zaskoczyć ;).

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie zdecydowanie Kobieta w czerni. Przez dlugi czas balam sie w nocy pojsc do lazienki. Najgorsze jest to, ze pewne sceny przypominaja mi sie jak jestem sama w domu I nic nie moge na to poradzic :)
    Ana
    www.champagnegirlsabouttown.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  4. BWP to rzeczywiście mocna rzecz :) zainteresowałaś mnie Eden Lakie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie przerażał film "Tożsamość" z 2003 r. z Johnem Cusakiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wg. nas najlepsze są stare horrory, jednak ostatnio naszym nr 1 są wszystkie części Naznaczonego ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapisuję do obejrzenia pierwszy i trzeci, Drogę bez powrotu widziałam - fajny :) Polecam Wzgórza mają oczy i Lustra ( 2 części ) :)
    Uwielbiam horrory :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam wszystkie wymienione, bo jestem fanką horrorów :) Eden lake wg mnie najstraszniejszy :) Numerem jeden dla mnie jest Zbaw mnie ode złego ale obejrzyj koniecznie z mężem, mój oglądał i sam się przeraził ;)potem wzgórza mają oczy, coś podobnego do Drogi bez powrotu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam Blair.... I szczerze, to nie film na moje nerwy ;) Nie mogę później spać i mam koszmary w nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zdecydowanie polecam sinister ;) pierwszy horror na którym krzyknęłam ze strachu;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook