5 SUBIEKTYWNYCH POWODÓW
DLA KTÓRYCH TRZEBA JEŚĆ DUŻE ŚNIADANIA,
BY ZDROWO SCHUDNĄĆ

12.5.16

     Trochę się ostatnio zapuściłam (albo wszystkie ubrania magicznie się zmniejszyły) i doszłam do wniosku, że tak nie może być. Już za trzy lata (!!!) będę trzydziestolatką, a podobno wtedy ciało już nie jest tak plastyczne i coraz trudniej zrzucić wagę. Trzeba działać dziś.
    Dobrym zwyczajem jest rozpoczynanie wszystkiego od początku, zatem pierwszym etapem odchudzania niech będzie porządne śniadanie. Oczywiście słyszałam już o tym, że tak naprawdę nie trzeba jeść śniadania, by schudnąć, ale do moich uszu kiedyś doszły również słuchy, iż w ciążę można zajść od całowania się. Teorii i badań na oba tematy jest sporo (tylko nigdy nie ma źródła), ale ja trzymam się usilnie olbrzymiego śniadania, mającego pomóc mi schudnąć. Poniżej znajdziecie powody tej postawy - absolutnie subiektywne.

   (fot.: Spinki i Szpilki)
    Sama ostatnio jadam na śniadanie płatki owsiane z mlekiem bezlaktozowym (te piję od dawna!) oraz nasionami goi i chia. Brzmi hipstersko, ale tak naprawdę dzięki modzie na zdrowe jedzenie nawet w niewielkich sklepikach można znaleźć te produkty - i to w niewygórowanej cenie. Wasze może wyglądać tak jak chcecie - grunt, żeby je zjeść! Dlaczego?
   1. Jeśli nie zjecie śniadania, to Wasz organizm i tak dopomni się o swoje, jednakże głód może zamroczyć Wasz umysł na cały dzień. Wczoraj nie zjadłam śniadania, później chrupnęłam ciastka owsiane z kawą, po godzinie byłam głodna i finalnie na obiad poszłam do Maca. Karygodne!
   2. Rano mogę zjeść wszystko, a wieczorem od patrzenia na szklankę z wodą odkłada mi się kilogram w biodrach. Z tego powodu rano jem duże śniadania, a jeśli wieczorem marzyłam o czekoladzie, to zjadam ją właśnie przy lub nawet po śniadaniu, ponieważ jest to bezpieczniejsze dla mojej wagi. I tak wiadomo, że czekolada ma być zjedzona.
   3. Poza tym śniadanie rozkręca organizm na cały dzień. Zjedzenie lekkiej sałatki z rana jest jak nalanie do baku benzyny za 15 zł - jedzie się, ale na oparach i silnik się psuje. Poza tym i tak człowiek jest później cały dzień głodny i finalnie ląduje w Macu.
   4. Zdjęcia śniadania mają mnóstwo polubień na instagramie - szkoda marnować potencjału, a kiedy już jest fotografia, to szkoda jedzenia;).
   5. Przeczytałam gdzieś, że jakieś badania dowiodły, iż ludzie nie jedzący śniadań, są bardziej markotni, a ja i bez tego mam trudny charakter.
   
   Jeśli chcecie się dobrze czuć we własnym ciele, to polecam jeść śniadania. Nawet gdy rano nie macie na to ochoty. Czasem dla własnego dobra warto się zmusić do kilku łyżek owsianki czy kanapki. Ja kiedyś nie znosiłam pić niegazowanej wody - ale nauczyłam się, bo wiedziałam, że mi to pomoże.
   Ciekawa jestem Waszych śniadań:).

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

18 komentarze

  1. nie wyobrażam sobie wyjścia do pracy bez śniadania, i choć nie zawsze są zdrowe i jedzone w pośpiechu to jednak coś tam wrzucę w siebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, że porządne śniadanie to podstawa:)Sama takie jadam. Lubię owsiankę lub jajecznicę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień rozpoczęty jaglanką lub owsianką na mleku migdałowym z dodatkiem nasion chia i sezonowymi owocami od razu wydaje mi się przyjemniejszy, a czekające mnie wyzwania dużo prostsze. A to pewnie dlatego, że dzięki śniadaniu mam dużo energii i jestem gotowa do działania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śniadanie to podstawa, gdy zaczynam dzień od owsianki to później nie mam napadów głodu

    OdpowiedzUsuń
  5. Punkt 4 mnie przekonał :)
    haha A tak naprawdę to mam tu trochę to zrobienia. Zwykle śniadanie zjadam w biegu, i tak jak piszesz - później i tak to nadrobię. A odkłada się to, co odłożyć się nie powinno..

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jakiś czas temu zrozumiała, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia i się tego trzymam :)

    zaczarowana-oczarowana.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiadomo, śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śniadanie to podstawa. Jak raz zaspałam i nie zdążyłam już nic zjeść, to czułam brak pierwszego posiłku przez cały dzień

    OdpowiedzUsuń
  9. Trudne charaktery - łączmy się! Mój facet ma przerąbane :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Za długo śpię :D Później wszystko w biegu to i śniadania nie zjem. Ale kawa to podstawa! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Staram się jeść dość dobre śniadania bo później mam pracę w biegu i zazwyczaj jestem głodna . Ale to prawda warto zjadać dość dobre , wartościowe śniadania ponieważ później organizm ma dużo energii :) ja owsianki jadam w zimie i na jesień , latem sięgam po dużo warzyw i owoców, robię koktajle lub wyciskam soki owocowe.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się z Tobą w 100%! Śniadanie to podstawa, później też trzeba jeść z rozwagą, ale jak brzusio napełnimy rano, to później nie ma się ochoty na szaleństwa. A jeśli ktoś poda smaczne śniadanko to już jestem w raju. Tak miała w ostatni weekend :) Dziękuję.
    Nasionka już kupiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam to szczęście, że zazwyczaj mogę spokojnie zjeść śniadanie razem z moim Młodszym, czasem nawet i ze Starszym :-)Rzadko są zdrowe, ale z reguły pożywne ;-) Dziś były naleśniki i kakao. Najfajniejsze jest to, że jemy je razem przy stole i raczej bez pośpiechu :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety, potwierdzam. Po trzydziestce metabolizm się rypie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wyobrażam sobie wyjść do szkoły bez śniadanka. To przecież najważniejsze paliwo w ciągu całego dnia :) A jak zjem jeszcze taką dobrą i dużą owsianę to aż buzia się cieszy :D
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zanim zjem sniadanie wypijam szklanke wody z sokiem z cytryny a potem siadam na spokojnie do sniadania popijajac je kawa z cynamonem...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook