10 POWODÓW DLA KTÓRYCH WARTO JEŚĆ TRUSKAWKI

5.6.16

   O tej porze trudno nie mieć truskawkowego zawrotu głowy - stragany i straganiki z łubiankami wypełnionymi tymi czerwonymi owocami wyłaniają się zza każdego rogu. W dodatku ich ceny nareszcie stały się osiągalne dla przeciętnie uposażonego człowieka, więc właściwie nie ma powodu, by ostentacyjnie nie obżerać się truskawkami. Ja jednak lubię mieć mocne, zdrowotne usprawiedliwienie gargantuicznych zachowań spożywczych i dlatego wyszukałam dla Was (oraz dla mnie) powody, dla których warto jeść truskawki.

  (fot.: Spinki i Szpilki)
1. Zapobiegają wypadaniu włosów (witaminy z grupy B!) oraz powstawaniu łupieżu (dzięki takim pierwiastkom jak miedź i magnez). I pomyśleć, że kilogram truskawek kosztuje mniej niż dobry szampon do włosów.
2. Mają są niskokaloryczne. Jedna filiżanka truskawek to około 54 kalorii. Dzięki temu są dietetyczne, a jednocześnie dzięki błonnikowi wspomagają trawienie i podkręcają metabolizm.3. Są niezwykłym źródłem folianów (kwasu foliowego w żywności) - niewystarczające ilości kwasu foliowego w starzejącej się populacji mogą przyczynić się do miażdżycy, chorób naczyniowych, a nawet spadku funkcji poznawczych. Leki stosowane przy takich chorobach jak reumatoidalne zapalenie stawów mogą zubożyć ilość kwasu foliowego w organizmie. Truskawki powinny się znaleźć również w jadłospisie ciężarnej kobiety jako źródło wszelkiego dobra.
4. Usuwają z zębów żółty osad oraz neutralizują nieprzyjemny zapach z ust. Działają jak pasta do zębów, którą można bez konsekwencji zjeść.
5. Są bogatym źródłem witaminy C (bardziej niż cytryna!) - jedna filiżanka truskawek zaspokaja dzienną potrzebę organizmu na nią.
6. Mają działanie bakteriobójcze dzięki zawartości fitoncydów, obecnych również w czosnku i cebuli.
7. Poprawiają pamięć dzięki obecności naturalnie występującego flawonoidu o nazwie: fisetin.
8. W związku z tym, że w 90 % składają się z wody, pomagają oczyścić organizm z toksyn.
9. Truskawki są naturalnym źródłem kwasu salicylowego, dzięki czemu łagodzą skutki trądziku.
10. Rewelacyjnie smakują! :)
 

 Lubicie truskawki? Ile kosztują w Waszych miastach?
W Warszawie kupowałam je już za 5 zł/ kilogram!

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

15 komentarze

  1. Super post :) teraz mogę się obżerać truskawkami bez umiaru xD

    www.hania.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie od 2 dni króluje koktajl truskawkowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. O wiekszości z wymienionych faktów zupełnie nie wiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam truskawki wiec nie trzeba mnie namawiać do ich jedzenia ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Truskawki uwielbiam i o kilku tych faktach miałam pojęcie :) Teraz będę po nie sięgać jeszcze częściej - lubię robić koktajle owocowe z nimi w roli głównej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie od 4 do 6 zł za kg. Kurcze, to mogę jeść do woli :D, uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie nie trzeba namawiać do jedzenia truskawek. Cała rodzina je uwielbia. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmmm naszła mnie ochota na koktajl! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam truskawki i zajadam się nimi prawie codziennie w sezonie :)

    zaczarowana-oczarowana.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Korzystam z sezonu na truskawki jak tylko mogę, codziennie biegam po nową łubiankę :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię truskawki, najwyższy czas się po nie wybrać:)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam truskawki, cieszę się nimi nawet dzisiaj:)

    OdpowiedzUsuń
  13. We Wrocławiu w czwartek kupiłam za 5zł/kg, a dziś już były za 12zł/kg - z racji tego, że jest sucho i się kończą. Ale koktajle z truskawek pychota :)

    imiennabezz.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Warto wiedzieć, szczerze nie wiedziałam o niektórych właściwościach truskawek, oświecający post :) Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przydatny post,teraz mamy sezon to grzech nie zjeść :)Jutro lece na targ po kolejną dostawę ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook