DEKANT, UL. ZAJĘCZA 15, WARSZAWA

1.11.16

   WineBar&Restaurant Dekant znajduje na Powiślu na ul. Zajęczej 15. to bardzo dobra lokalizacja, ponieważ wszędzie stamtąd blisko - do metra, centrum, nad Wisłę i do BUW, chociaż klientelą tego lokalu raczej nie są studenci -  entourage jest mylący. To zdecydowanie lokal aspirujący do wystawiania wysokich rachunków.

   Ja wybrałam się tam w któryś z weekendów - i trafiłam na moment, gdy pół restauracji było zajęte okolicznościową imprezą rodzinną (zdaje się, że świętowano chrzciny). Na szczęście nie przeszkodziło to w spokojnym zjedzeniu obiadu.
   Całe miejsce każdym fragmentem przestrzeni definiuje się poprzez wino, które widoczne jest we wszystkim - drewnianych skrzynkach na ścianie,kieliszkach skrzących się blaskiem spomiędzy półek pełnych równo ustawionych butelek oraz nawet w samym logotypie restauracji, gdzie ostatni akcent kładzie się na otwieracza do wina.
  Co paradoksalne jednak ja poszłam tam jeść - nie pić.

   Bardzo miłym gestem było podanie nam przed obiadem pieczywa do oliwy.
   Zamówiłam grilowaną ośmiornicę (59 zł) z zapiekanką ziemniaczaną. Danie bardzo poprawne i w sumie wzruszyła mnie owa zapiekanka, która okazał się być ułożonymi w kostkę i upieczonymi talarkami z ziemniaków. To pomysłowe i proste. Ośmiornica była smaczna, ale wyróżniła się niczym szczególnym, na pewno trudno się nią zawieść.
    Zaś makaron z wołowiną i tajską bazylią (39 zł) mojej towarzyszki był bardzo przyzwoity (i proporcjonalnie pikantny!). Ogromna porcja dostarczyła wrażeń nie tylko oczom, ale również kubkom smakowym.
    Co do deseru (domowe placki z jabłkami z lodami z ricotty i sosem z owoców leśnych - 22 zł) - był uroczo podany i niezwykle smaczny, zaś kucharz zgodził się go podzielić na dwa talerze, więc na zdjęciu widzicie tak naprawdę połowę porcji. Zwykłe placki zmieniły się w elegancki deser - brawo!
    W ocenie przeszkadza mi nieco brak alkoholu, który stanowi jednak pewien papierek lakmusowy lokalu, natomiast jedzenie i obsługę oceniam jako absolutnie poprawne - w sam raz na niedzielny obiad lub właśnie chrzciny.


Dekant WineBar & Restaurant Menu, Reviews, Photos, Location and Info - Zomato

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

2 komentarze

  1. Jedzenie prezentuje się przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie spróbowałabym dobrego wina i ośmiornicy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook