SZYBKI I TANI SPOSÓB NA DOPRAWIENIE... WSZYSTKIEGO

30.11.16

    Uprzedzam Was, że ten wpis będzie bardzo krótki - zawiera sprawdzony, skuteczny, tani i wręcz banalny sposób na doprawienie prawie każdego dania. Nauczyłam się go od bardzo bliskiej mi osoby, która zresztą wprowadziła mnie w tajniki gotowania.
   Sposób ten został mi sprzedany jako azjatycki, ale szczerze mówiąc nigdzie nie udało mi się znaleźć potwierdzenia tej teorii w pisemnym źródle. Jednakże patent ten na pewno nie ma nic wspólnego z przyprawą pięciu smaków.

    Czego potrzebujecie?
   - cukru (chociaż ja się przerzuciłam na ksylitol);
   - cytryny;
   - soli;
   - pieprzu.

   Jak w sztuczkach karcianych ważna jest tutaj kolejność:
   1. Najpierw potrawę/ półprodukt posypujecie cukrem lub ksylitolem.
   2. Później skrapiacie kilkoma kroplami soku z cytryny. Nie, nie może to być kwasek cytrynowy, sprawdziłam.
   3. Posypujemy solą.
   4. Posypujemy pieprzem.

   Jednostką jest szczypta.

   To najbardziej prosty sposób na doprawienie sałatek, samych warzyw, zup czy nawet mięsa. Nawet najwięksi kulinarni ignoranci zwykli mieć w kuchni cukier, cytrynę, sól i pieprz!
   Cukier podkreśla i wydobywa naturalny słodki smak np. warzyw (szczególnie czuć to przy pomidorach), a wszystkie cztery smaki są jednymi z podstawowych - jak kolory w palecie malarza odpowiednio połączone dają przyjemny efekt - w tym wypadku dla podniebienia.

   Jeśli się boicie - spróbujcie przyprawić tak pomidora: szczypta cukru, kropla soku z cytryny, szczypta soli, szczypta pieprzu.

   Bon Appetit!

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

2 komentarze

  1. Ostatnio odkrywam nowe smaki. Warto używa cytryny i cukru nawet do potraw do który teoretycznie nie pasują. Smak jest wzbogacony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co lubisz gotować? Może podpowiesz mi jakiś przepis?

      Usuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook