PORADNIK PREZENTOWY - KILKA PORAD JAKIE KOSMETYKI PODAROWAĆ.

3.12.16

   Kobiety kochają kosmetyki, ale nie oznacza to, że wypada każdemu podarować prezent z drogerii. 

   W związku z tym, że jako blogerka mam często nadwyżkę kremów, balsamów, szamponów, cieni, szminek... Powiedzmy szczerze: jedna z moich szafek przypomina maleńki sklep kosmetyczny, a ja korzystam z jej zasobów, by czasem obdarować nimi bliskie mi kobiety. 

   Metodą prób i błędów wykoncypowałam, które kosmetyki stanowią idealny, uniwersalny souvenir, a które kompletnie się do tego nie nadają.

   UNIWERSALNE KOSMETYCZNE PREZENTY:

   - wszelkie mydła, żele i płyny do mycia ciała
   Każdy się myje (mam nadzieję!) i potrzebuje do tego odpowiednich produktów. O ile już kosmetyki ściśle przeznaczone do używania w wannie wymagają wiedzy o zawartości łazienki Potencjalnego Obdarowanego, to szeroko pojęte produkty myjące już nie. Warto jednak wybrać klasyczne, sprawdzone zapachy owych mydeł;

   - kremy do rąk
   Oczywiście krem do rąk nie powinien stanowić głównego prezentu, ale może pełnić rolę jego uroczego uzupełnienia. Nie kupujcie również najtańszych, banalnych kremów do dłoni, ale wybierzcie limitowane edycje lub ich niestandardowe wydania. Ja serdecznie polecam choćby uroczy zestaw ze zdjęcia od Tony Moly.

   - bony podarunkowe do drogerii
   Znam wiele osób, które uważają, że zakup takiego bonu to pójście na łatwiznę, ale ja sama kilkukrotnie otrzymałam taki prezent z okazji urodzin i byłam zachwycona - nabyłam podkład, puder i absurdalnie niepraktyczne cienie do powiek. Trudno mi sobie wyobrazić, że ktoś sam z siebie potrafiłby mi dać te kosmetyki.

RYZYKOWNE KOSMETYCZNE PREZENTY

   - perfumy
   Jeżeli wiecie, że dana osoba używa wyłącznie Euphorii Calvina Kleina, a ich flaszka bardzo często ląduje na wyprzedażach, to nie ma bardziej idealnego rozwiązania prezentowych dylematów. Natomiast kupienie dla kogoś perfum, które podobają się Wam, nie jest ani trochę dobrym pomysłem. Na tej samej zasadzie nie należy kupować komuś ubrań.

   - kule i sole do kąpieli
   W poprzednim życiu miałam wannę i nie przepadałam za nią. Zdecydowanie przedkładam długie prysznice nad gorące kąpiele, ale pewna osoba usilnie obsypywała mnie pachnącymi kulami do kąpieli. Do dziś nie wiem, co z nimi zrobić. Być może jest więcej takich osób jak ja.

   - szampony i inne kosmetyki do włosów
   Zasada jest znów podobna - jeżeli wiecie, że bliska Wam osoba uwielbia szampony z olejem kokosowym albo regenerujące maski do włosów, jak najbardziej uszczęśliwcie ją nimi, ale jeżeli nie znacie jej upodobań - nie strzelajcie, to się nie sprawdza.

   - balsamy do ciała
   Nie każdy je lubi, niektórych uczulają - lepiej kupić coś do mycia ciała niż do jego nawilżania.

   - lakiery do paznokci
   By kupić odpowiedni lakier do paznokci musicie nie tylko znać upodobania kolorystyczne danej osoby, lecz również wiedzieć, czy wyznaje ona hybrydę, winyl czy klasyczny manicure. 

   NIETRAFIONE PREZENTY KOSMETYCZNE - NIE RÓB TEGO
   
   - podkład i puder
   Nawet jeżeli znasz markę i numery tych produktów, a nie jesteś matką Potencjalnie Obdarowanej, to kup coś innego. Puder i podkład są jak papier toaletowy - niezbędne, praktyczne i bardzo mało romantyczne. Lepiej to sobie kupić samemu.

   - kosmetyki do pielęgnacji
   Możecie nie tylko nie trafić z prezentem, ale również zupełnie spudłować, przez co bliską osobę zostawicie z uczulającym lub niewchłaniającym się kremem do twarzy. Nawet jeżeli handlujecie tymi produktami, to nie uszczęśliwiajcie nimi na siłę.

   - kosmetyki, które dostaliście od kogoś i się Wam nie spodobały
   Nieładnie, bez klasy, bez sensu.

   I NAJWAŻNIEJSZE - każdy podarek ładnie zapakujcie. Nie znam osoby, której nie byłoby choć trochę miło na widok paczuszki przewiązanej wstążką. Niby nic, a jednak wiele.

   Dopiszcie swoje propozycje trafionych i nietrafionych kosmetyków, które otrzymałyście na urodziny lub pod choinkę. 

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

11 komentarze

  1. Żele pod prysznic i mydła moim zdanie też są dosyć kontrowersyjne, tak jak napisałaś o podkładach "są jak papier toaletowy - niezbędne, praktyczne i bardzo mało romantyczne".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dodatku osoba obdarowana może źle odczytać intencje prezentu i pomyśleć, że sugerujemy jej, że za rzadko się myje, lub nieprzyjemnie pachnie.

      Usuń
  2. Świetny post, bardzo trafne uwagi. Nic gorszego, jeśli ktoś próbuje uszczęśliwić kogoś nielubianym upominkiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie praktyczne kosmetykowe prezenty. ja już mam sprawdzony sklepi i wiem, że zasze jak zamówię coś na prezent to przyjdzie super paczka :D dla siostry np kupuję na organicznewlosy.pl i zawsze jest zachwycona

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja skupiłam się na prezencie dla męża kupiłam mu w tym roku alkomat, tak jak sobie życzył :) Alkomat alcoblow taki jaki ma policja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja już mam plan, zamawiam sporo gotowych zestawów kosmetycznych

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam gotowe zestawy kosmetyczne :) na prezent super są

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja właśnie kupiłam podkład chrześniaczce. No cóż... wypróbowała mój i zamarzył jej się taki sam. Ma 13 lat, więc to jeden z pierwszych, może choć troszkę mnie to usprawiedliwia? ;)
    Co do kremów się zgadzam - rok temu siostra otrzymała serię, która ją uczulała, tak więc kompletnie nietrafione :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Prezenty w postaci kosmetyków najczęściej są trafione, może kremów do twarzy lepiej nie kupować bo mogą uczulać, ale balsam do ciała,krem do rąk czy sól do kąpieli to fajne dodatki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook