WŁAŚCIWOŚCI OLEJU Z CZARNUSZKI #ZŁOTOFARAONÓW W KOSMETYCE

17.1.17

   Dziś chciałam Wam nieco opowiedzieć o oleju z czarnuszki, który uwielbiam (ale nie służy mojej cerze jak się dowiedziałam u kosmetyczki - powinnam używać tego z jojoby, ale innym razem opowiem Wam o tym).

   Olej z czarnuszki nie bez powodu nazywany jest Złotem Faraonów. Ma szerokie zastosowanie - można go nawet pić w specjalnych proporcjach, by być zdrowszym lub wąchać na odstresowanie się, natomiast dla mnie najistotniejsze są jego kosmetyczne właściwości.


Olej z czarnuszki
- łagodzi poparzenia słoneczne oraz chroni skórę przed ich powstaniem;
- przyspiesza gojenie się ran (dlatego tak znakomicie działa przy trądziku);
- nawilża skórę i opóźnia jej procesy starzenia;
- można aplikować go na skórę twarzy lub całe ciało (uda, ramiona, brzuch);
 - regularnie nakładany na włosy (olejowanie) poprawia ich sprężystość, nawilżenie oraz wpływa na nie wzmacniająco, co ogranicza ich wypadanie.

    Do kosmetycznych celów kupujcie jedynie tłoczony na zimno olej z czarnuszki, a po otwarciu przechowujcie go w lodówce!

   Ja kupuję wszelkie oleje (z czarnuszki, arganowy, kokosowy itd.) zazwyczaj marki Nacomi, która jest dostępna w Hebe.
Olej z czarnuszki stosowany zewnętrznie chroni skórę przed poparzeniem słonecznym i łagodzi powstałe już podrażnienia. Ponadto przyśpiesza gojenie się ran, wspomaga leczenie schorzeń skórnych, takich jak trądzik, łupież czy liszaj i AZS.
Olej czarnuszkowy poprawia także kondycję skóry suchej, nawilżając ją, a także dojrzałej, gdyż dzięki zawartości antyoksydantów opóźniania starzenia się skóry, oraz tłustej, gdyż zapobiega błyszczeniu się skóry.
Olej z czarnuszki może być używany także w terapiach aromatycznych. Wówczas wycisza, pomaga złagodzić stres i zlikwidować zaburzenia snu.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/domowa-apteczka/olej-z-czarnuszki-wlasciwosci-i-zastosowanie-oleju-czarnuszkowego_36180.html

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

6 komentarze

  1. Olej z czarnuszki ma również świetne działanie przeciwzapalne. Polecam do punktowego stosowania na wypryski!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam stosować olejki ale z tym jeszcze nie miałam przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam oleje. Tez z czarnuszki tez kiedys wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię różne oleje, ale tego jeszcze nie używałam do pielęgnacji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie używałam jeszcze tego olejku ;/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook