Redukujący zmęczenie koktajl z surowego buraka #dieta #oczyszczanie

5.2.17

   Nie jestem fanką buraków, ale nawet ja nie mogę przechodzić obojętnie obok ich cudownych właściwości. Poza tym wierzę głęboko, że do pewnych smaków można się przyzwyczaić - kiedyś nie znosiłam krewetek, brokułów i oliwek, a teraz się nimi zajadam (tymi ostatnimi najmniej, ale jednak).
   Buraki mają bardzo dużą zawartość błonnika, dzięki czemu przyspieszają trawienie. Natomiast swoje właściwości krwiotwórcze zawdzięczają dużej zawartości żelaza, kwasu foliowego, witamin z grupy B i witaminie C.
    Koktajl z buraka, marchewki i jabłka poprawi Wasze samopoczucie, stan skóry, włosów, paznokci oraz pomoże zredukować skutki zmęczenia.

   Do przygotowania tego koktajlu użyłam:
   - surowego małego buraka
   - surowej marchewki
   - jabłka ze skórką
   - wody mineralnej.
   Opcjonalnie można również dodać jeszcze cytryny oraz miodu do smaku.

   1. Obrałam, umyłam i pokroiłam na małe kawałki buraka (można go też zetrzeć na tarce).
   2. Zblendowałam buraka z wodą i odstawiłam powstały koktajl na 30 min., ponieważ świeżo wyciśnięty sok z buraka może być drażniący dla żołądka, dlatego przed jego wypiciem należy odczekać, aby drażniące związki zdążyły się utlenić.
   3. Do zrobionego wcześniej koktajlu dodałam umytą i drobno pokrojoną marchewkę oraz tak samo przygotowane jabłko ze skórą. Całość zblendowałam dodają jeszcze trochę wody. Ogólnie ilość dodanej do koktajlu wody zależy od Waszych upodobań - ja lubię, by było jej więcej niż mniej (czyli na pewno ponad pół szklanki).
   4. D smaku możecie jeszcze dodać do koktajlu cytryny i/ lub miodu do smaku i ponownie zblendować koktajl.

   Tak przygotowany koktajl wypijam czasem jako śniadanie lub substytut jednego z posiłków w ciągu dnia. 
   Jestem ciekawa Waszych przepisów na koktajle owocowo-warzywne!

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

10 komentarze

  1. W dzieciństwie byłam zmuszana do jedzenia buraków z powodu anemii. Długo miałam do nich wstręt. Teraz zaczynam sie z nimi zaprzyjaźniać właśnie z uwagi na właściwości

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, chyba jednak nie dla mnie. Jakoś nie mogłabym wypić koktajlu z buraka

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe czy by mi smakował taki koktajl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo,jest bardzo odżywczy,ja tak robiłam sok z tych samych owoców i warzyw. Spróbuję także koktajlu. PozDro 😘

      Usuń
  4. Z własnego doświadczenia wiem, że buraczki to najlepsze rozwiązanie na anemię, osłabienie, zmęczenie. Jednak proponowala bym pół jabłka do jednego buraczka, jabłko posiada 25% powietrza wiec po konsumpcji uczucie wzdętego brzuszka nie jest dla nikogo przyjemne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio się zastanawiałam nad takimi zestawami sokowymi. Ale w sumie czemu nie zrobić sobie samodzielnie? Muszę tylko ogarnąć jakąś sokowirówkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Burak z ziemniakiem idealny na odtłuszczanie organizmu. U mnie lepszy efekt niż po siłowni.

    OdpowiedzUsuń
  7. W ostatnim czasie czuję się bardzo zmęczona i przygotowuję się do weekendowego oczyszczania. Pojawią się także buraki. Nie tylko oczyszczają organizm, ale i mają właściwości krwiotwórcze. Warto jeść buraki, warzywa, samo zdrowie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny pomysł na koktajl. Tym bardziej iż to samo zdrowie. :) Oby więcej takich wpisów!

    OdpowiedzUsuń
  9. W życiu bym nie wpadła na pomysł połączenia surowego buraka z jabłkiem. Koniecznie muszę wypróbować taki koktajl!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook