Koktajl z awokado dla osób, które nie znoszą awokado

10.4.17

   Jakiś czas temu odkryłam, że jeśli nie lubię jakiego warzywa lub owocu, to zmiksowane z bananem nabiera jego smaku, a ja wchłaniam więcej cennych witamin i składników odżywczych. W ten sposób trochę oszukuję siebie w kwestii surowego buraka (fuj!), a od niedawna również...awokado.

   Przepis jest prosty: pół awokado, banan i 3/4 szklanki wody trzeba ze sobą zmiksować i wypić. Kiedy rano nie chce mi się, albo raczej nie mam czasu na przygotowanie bardziej wyszukanego śniadania, to tym koktajlem rozpoczynam dzień.
   Banany są znacznym źródłem potasu, który odpowiada za obniżenie ciśnienia (358 mg w 100 g; dla pomidor ma go 237 mg) oraz witamin C, A, E, K, B. Awokado to źródło potasu oraz kwasu oleinowego (obniżającego poziom cholesterolu we krwi), witamin C, E, A, kwasu foliowego i luteiny (dobrej dla oczu).

   Może gdy przyjdzie sezon, to spróbuję awokado zmiksować z truskawkami albo malinami. Do czego jeszcze pasuje?

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

7 komentarze

  1. Ja nie znoszę awokado w smaku, ale w kosmetykach wręcz uwielbiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. samego awokado też nie lubię bo jest dla mnie mdłe :D ale taka wersja czemu nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No to musze wypróbować, bo samego awokado nie znoszę! ;))))))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś zdecydowanie dla mnie, nie znoszę awokado solo - smakuje dla mnie jak dziwny rodzaj masła :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja awokado lubię ale z bananem nigdy nie piłam, muszę przetestować. mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. To o mnie. Nie wiem jak mozna jesc avokado����

    OdpowiedzUsuń
  7. Awokado z malinami jest jak najbardziej w porządku. Samego awokado nie przełknęłabym, bo jest mdłe, ale tak jak piszesz - zmiksowane z innymi składnikami (dla osób które chodzą na siłownię, budują masę polecam dodanie awokado do np. twarogu, któremu nada fajnego smaku) Więcej u mnie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook