Surowe buraki z truskawkami? #przepisnakoktajl

17.6.17

    W związku z tym, że w tym miesiącu zepsuł mi się blender do czasu zakupu nowego w moim życiu buraki materializowały się jedynie w formie ludzkiej. Na szczęście przed długim jestem już szczęśliwą posiadaczką kolejnego blendera - mam szczerą nadzieję, że ten związek będzie dłuższy!
   Późna wiosna daje olbrzymie pole do tworzenia kolejnych koktajli owocowo-warzywnych. Uwielbiam truskawki, więc połączyłam je... a jakże: z surowymi burakami.

   Do przygotowania tego koktajlu użyłam:
   - surowego buraka
   - około 300 gramów truskawek
   - 1 awokado
   - wody mineralnej.

 
   Opcjonalnie można również dodać jeszcze miodu do smaku - ja się tak przyzwyczaiłam do owocowo-warzywnych koktajli, że nie potrzebuję ich już dosładzać, ale Wy nie musicie robić tego co ja;).

   1. Obieramy, myjemy i kroimy na małe kawałki buraka (można go też zetrzeć na tarce).
   2. Blendujemy buraka z wodą (pół szklanki) i odstawiamy powstały koktajl na 30 min., ponieważ świeżo wyciśnięty sok z buraka może być drażniący dla żołądka, dlatego przed jego wypiciem należy odczekać, aby drażniące związki zdążyły się utlenić.

   3. Obieramy, myjemy i kroimy na małe kawałki awokado.
   4. Myjemy truskawki i obdzieramy je z szypułek.
   5. Do koktajlu z buraka dodajemy awokado i truskawki, po czym całość blendujemy.

   Jeżeli macie czas na celebrację posiłku, polecam umyć oraz ułożyć w oddzielnej miseczce jeszcze kilka truskawek i przegryzać je, popijając powstałym napojem.
   Połączenie buraka z awokado jest jednocześnie pyszne i zdrowe.

Te teksty również mogą Ci się spodobać:

3 komentarze

  1. i tak ten burak i burak, ciekawi mnie czemu jeszcze/pijesz go co dzień, ma to jakieś wytłumaczenie... moja ciekawość:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie piję go codziennie, ale przynajmniej raz w tygodniu (a optymalnie dwa), ponieważ...jest zdrowy;). Zajrzyj do tego wpisu: http://spinkiiszpilki.blogspot.com/2017/02/redukujacy-zmeczenie-koktajl-z-surowego.html

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy przepis, chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki

Like us on Facebook