Czy surowy szpinak może być smaczny? Moje propozycje koktajli na bazie surowego szpinaku.

   Wychowałam się w przekonaniu, że szpinak jest źródłem siły - wszak Popeye Marynarz nie mógł się mylić! Niestety jednocześnie dotarł do mnie mit, jakoby szpinak był jedną z najpodlej smakujących roślin na świecie. Kompletnie nie wiem, czemu w to uwierzyłam, ale dopiero po dwudziestce zrozumiałam, jakie to cudowne warzywo. Pyszne, zdrowe i w stylowym kolorze.

   Piję na tyle dużo kawy, że muszę uzupełniać żelazo w organizmie. Jego źródłem jest właśnie szpinak.

   Z kolei maliny naturalny antyoksydant  - mam też nadzieję, że jej pokłady witaminy C uchronią mnie przed jesiennym przeziębieniem.

   Ananas to moje tegoroczne odkrycie - jak mogłam bez niego żyć? Ten w puszce jest zalany słodkim ulepkiem, natomiast za kilkanaście złotych można nawet w Biedronce na promocji kupić pełnowymiarowy, surowy owoc w czystej postaci. Co prawda ananas ma wysoki indeks glikemiczny, ale jednocześnie stanowi bombę witaminową i... jest niesamowicie smaczny. W połączeniu ze szpinakiem tworzy ożywczo zielony, słodki koktajl, od którego człowiek robi się uśmiechnięty.

   Do szpinaku pasuje też znakomicie banan (z kiwi i awokado!). Zarówno do wersji szpinak+maliny jak i szpinak + ananas wystarczy jedynie dodać szklankę wody mineralnej, a proporcje owoców i warzyw ustalcie według smaku (moja granica smaku dopuszcza ogromną ilość szpinaku, a mniejszą ananasa czy malin).

Wszystkie moje propozycje gwarantują zielony kolor koktajlu :).

   Z czym Wy łączycie szpinak?

Share:

5 komentarze

  1. Ja szpinak mogę jeść w każdej postaci

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie próbowałam szpinaku w takiej formie :) Mało go używam, bo w sumie nie bardzo wiedziałam jak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kocham shaki szpinakowe uwielbiam ich kolor u mnie czesto jest mala ilosc owacow i bardzo duza ilosc szpinaku. A najbardziej uwielbiam szpinak z bananem i sokiem z cytryny i kawalkiem imbiru. 😋

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie wierzyłam że szpinak w takiej postaci może być dobry, dopóki na See Bloggers nie spróbowałam szpinaku z jarmużem, tka mi zasmakowało że chcę więcej, spróbuję Twoją wersję z malinami ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm ten z ananasem musi być pyszny

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).
Jeżeli chcecie zostawić link do swojego bloga albo posta, który tematycznie jakoś pokrywa się z którymś z moim - proszę, nie mam z tym problemu, ale będzie mi miło, jeżeli przy okazji dołączycie do grona Obserwatorów;).
Pozdrawiam!!!
Spinki i Szpilki